Szeptember 4-én már 14. alkalommal indul el Coop Rally, amely a magyarországi élelmiszer-feldolgozás egyik legfontosabb éves seregszemléje. Kelet-Magyarország hat meghatározó gyártó- és forgalmazóközpontjához látogatnak el a résztvevők.
Az idei Coop Rally jelentőségét jól mutatja, hogy a résztvevők a magyar élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2 ezer milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a Coop-csoporttal együtt több mint 50 ezer munkavállalót képviselnek – mondta Zsigó Róbert, az Agrárminisztérium (AM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára kedden a kétnapos rendezvényt beharangozó sajtótájékoztatón.
Zsigó Róbert elmondta, hogy a Coop Rally szakmai programja az elmúlt csaknem másfél évtizedben 111 kiváló magyar élelmiszeripari szereplő tevékenységét mutatta be a nagyközönségnek. A rendezvény jelentős marketingértékű, hiszen a minőségi magyar élelmiszerek és gyártóik ismertségét növeli, valamint a vásárlói tudatosságot is erősíti.
– Éppen ezért a kormány, az agrártárca teljes szívvel áll e kezdeményezés mögé – tette hozzá.
Kitért arra is, hogy az elmúlt években a hazai élelmiszeripar jövedelmezősége jelentősen nőtt. 2010 óta az ágazat teljes árbevétele közel 50 százalékkal emelkedett, az export aránya is dinamikusan növekszik. Ezzel párhuzamosan a növekvő támogatásoknak köszönhetően emelkedik a beruházási kedv is. 2014-től több mint 300 milliárd forint áramlott az ágazatba hazai és uniós forrásokból egyaránt.
– A hazai vállalkozások fejlesztéseinek és a kormány következetes stratégiájának köszönhetően az élelmiszeriparban évről-évre növekszik a feldolgozottság mértéke is. Mind az elindult technológiai beruházások, mind a növekvő feldolgozottság biztató jelek, melyek egy jó irányú folyamat kezdetét jelölik – tette hozzá Zsigó Róbert.
Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke ismertette, hogy az idei Coop Rallyn közel 100 élelmiszeripari és kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacég csapata 117 autóval Kelet-Magyarország hat meghatározó gyártó- és forgalmazóközpontjához, valamint két Coop-tagvállalathoz látogat el.
A Coop üzletláncnak 1700 településen közel 2500 franchise boltja van, és további 2000 üzletet lát el áruval, üzleteiben naponta 1,5 millió vevő fordul meg. A 100 százalékban magyar tulajdonú, Coop gazdasági csoport csaknem 700 kis- és középvállalkozást számlál, mintegy 30 ezer alkalmazottjával az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója.
(MTI)