`

Az Európai Bizottság az unió 2020 utáni költségvetésével kapcsolatos választási lehetőségeket vázolt fel és ismertette azok következményeit, kitérve többek között a közös agrárpolitika átalakítására is.


A 2018. február 23-án tartandó, nem hivatalos vezetői ülés előtt az Európai Bizottság február 14-én különböző választási lehetőségeket vázolt fel egy olyan új és korszerű hosszú távú uniós költségvetésre vonatkozóan, amely hatékonyan valósítja meg a kitűzött prioritásokat 2020 után, és ismertette e lehetőségek pénzügyi következményeit.
– A költségvetés elkészítése nem könyvelési feladat. A költségvetés a prioritásainkat és céljainkat is tükrözi. Jövőnket számokban fogalmazza meg. Először tehát vitassuk meg, hogy milyen Európát szeretnénk. Ezt követően a tagállamoknak biztosítaniuk kell az ambícióik megvalósításához szükséges forrásokat. Mindenkinek meg kell értenie: a küszöbön álló megbeszélés során a szokványos megoldások nem jelentenek opciót. Ugyanakkor meggyőződésem, hogy a kört négyszögesíteni tudjuk, és meg tudunk állapodni egy olyan költségvetésről, amely mindenkit nettó kedvezményezetté tesz – mondta Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottság elnöke.

Az Európai Unió vezetői megvitatják majd, hogy hogyan lehet megfelelően finanszírozni és valóra váltani az általuk az unióra vonatkozóan meghatározott prioritásokat. A bizottság háromféleképpen járul hozzá ehhez a fontos vitához. Először is rendelkezésre bocsátja a szükséges tényeket az uniós költségvetéssel, annak előnyeivel, eredményeivel és hozzáadott értékével kapcsolatban. Másodszor a különböző szakpolitikai választási lehetőségek pénzügyi hatását szemléltető forgatókönyveket állít össze. Harmadszor bemutatja, hogy az új uniós költségvetés késedelmes elfogadása milyen következményekkel járna a diákokra, a kutatókra, az infrastrukturális projektekre és sok más érintettre nézve.

A találkozón a vezetők megvitatják majd az uniós intézkedések célkitűzéseinek szintjét olyan területek vonatkozásában, mint például az EU külső határainak védelme, egy valódi európai védelmi unió támogatása, Európa digitális transzformációjának előmozdítása vagy az EU kohéziós politikájának és mezőgazdasági politikájának hatékonyabbá tétele. E vita során a vezetőknek meg kell állapítaniuk, hogy döntésük konkrétan mit jelentene a finanszírozás szempontjából uniós szinten. Az EB pedig éppen számszerűsíti a különböző szakpolitikai választási lehetőségek pénzügyi hatását. E lehetőségek nem a bizottság saját javaslatai, hanem a nyilvános vitákban gyakran javasolt ötletek összefoglalása. Az EB szerint az egyes politikai prioritásokat – az európai védelmi uniót, a fiatalok mobilitásának ösztönzését, Európa digitális transzformációjának előmozdítását, a kutatás és az innováció fellendítését vagy egy valódi gazdasági és monetáris unió támogatását – csak megfelelő finanszírozással lehet valóra váltani.
– A hatályos uniós költségvetés 2013-as elfogadásának jelentős késedelme kapcsán számos rossz tapasztalatot szereztünk. Ez nem történhet meg újra, mert akkor például százezernél is több uniós finanszírozású projekt elindítása szenvedne késedelmet olyan kulcsfontosságú területeken, mint a vállalkozások támogatása, az energiahatékonyság, az egészségügyi ellátás, az oktatás és a társadalmi befogadás, és akár több százezer fiatal nem tudna részt venni 2021-ben az Erasmus+ csereprogramban – jegyezte meg Günther H. Oettinger, a költségvetésért és az emberi erőforrásokért felelős biztos.

A mielőbbi megállapodás nemcsak politikai szempontból kívánatos, hanem gyakorlati szükségszerűség is. Az uniós finanszírozás partnereinek és kedvezményezettjeinek, valamint a nemzeti és regionális hatóságoknak jogi és pénzügyi bizonyosságra van szükségük. A bizottság kézzelfogható példákkal szemlélteti a vezetők számára, hogy a késedelem EU-szerte milyen káros hatással járna a polgárokra és a vállalkozásokra nézve. A testület szerint meg kell előzni, hogy az új programok jelentős csúszással tudjanak csak elindulni, és ebből következően a finanszírozási prioritások megvalósítása is későbbre halasztódjon.

 


Következő lépések

Az Európai Bizottság a következő hónapokban – legkésőbb 2018. május elején – fogja előterjeszteni az új hosszú távú uniós költségvetésre vonatkozó hivatalos javaslatát. A Bizottság addig is folytatja a párbeszédet az érdekeltekkel, többek között az EU prioritásaira vonatkozóan 2018 januárjában elindított nyilvános konzultációkon keresztül.


 


(forrás: Európai Bizottság)

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám