Két szakmai programmal nyitott szeptember 27-én az idei Kaposvári Állattenyésztési Napok. A nulladik napon a Kaposvári Egyetemen tartották az I. Környezetgazdálkodási Konferenciát és az I. Nemzetközi Élelmiszer és Marketing konferenciát.
Az extenzív állattenyésztés természetvédelmi összefüggéseiről tanácskoztak a szakemberek az I. Környezetgazdálkodási Konferencián. Az idei Kaposvári Állattenyésztési Napok első szakmai programját Prof. Dr. Tossenberger János, az egyetem agrár-és környezettudományi karának dékánja, kutatásfejlesztési és innovációs rektorhelyettes nyitotta meg. Az eseményen Rácz András környezetügyért felelős államtitkár a természetvédelmi célú vagyonkezelés jelentőségéről és gyakorlatáról beszélt. A résztvevők megtudhatták, hogy melyek a fenntartható fejlődés kritériumai az agrártermelésben. A témában a Kaposvári Egyetem egyetemi tanára Prof. Dr. Kerekes Sándor tartott előadást.
Az I. Élelmiszer és Marketing Nemzetközi Konferenciát 2018. szeptember 27-én (csütörtökön) hagyományteremtő céllal rendezte meg a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Kaposvári Egyetem. További cél volt, hogy a konferencia marketing nézőpontból közelítette meg az élelmiszeripari vállalatok és vállalkozások közötti együttműködéseket és az innovációs potenciált, rámutatva ezek fontosságára. A témakörök tudományos igényű feltárása kutatásokon, statisztikai adatok elemzésén és esettanulmányok bemutatásán keresztül történt, így segítve az ágazati szakpolitikai döntéshozók és a gyakorlat közötti párbeszéd erősítését.
A rendezvény helyszíni regisztrációval kezdődött, mely időszak alatt a résztvevőknek lehetőségük volt megkóstolni a Dél-Dunántúli Regionális Élelmiszer Innovációs Klaszter tagjai által kifejlesztett zselici húsos lepényt. A kereskedelmi forgalomban még nem kapható terméknek ez volt az első, nyilvános kóstolója. Prof. Dr. Tossenberger János kutatásfejlesztési és innovációs rektorhelyettes és Dr. Gombos Sándor megyei elnök köszöntő beszédükben kiemelték a konferencia hiánypótló jellegét és a téma élelmiszeripari aktualitását.
A plenáris előadásokat Juhász Anikó, az AM agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára és Papp Gergely, a NAK szakmai főigazgató-helyettese moderálta. Ezekben bemutatták a Kaposvári Egyetemen zajló innovációs tevékenységet és az élelmiszer-marketing területén elért kutatási témák kiemelkedő eredményeit, a helyi élelmiszeripari vállalkozások együttműködési tevékenységeit, aktuális márkázási, brandépítési tevékenységeit és a kommunikációs területen bevezetett, innovációnak számító technikáit, a NÉBIH szemléletformáló programjait, a közösségi agrármarketing jövőjét és szerepét, valamint egy külföldi márka (Góbé) kifejlesztését és jelenlegi piaci pozícióját ismerhették meg a résztvevők.
Az előadásokból kiderült, hogy a cégek nem minden fejlesztési tevékenysége sikeres, de ennek ellenére ezt a tevékenységet folyamatosan folytatni kell a piaci pozíciók megőrzésének érdekében. Az előadások után kerekasztal-beszélgetésen még további olyan regionális jó példákat mutattak be, amelyek az együttműködés vagy az innováció területén kiemelkedőek.
A I. Nemzetközi Élelmiszer és Marketing konferencia részleteiről hamarosan beszámolunk itt a nak.hu-n.
Az idei Kaposvári Állattenyésztési Napokról részletesebben itt lehet tájékozódni.
(Kaposvári Egyetem/nak.hu)