A NAK Élelmiszeripari Igazgatósága ősszel is folytatja a hazai és belföldi képzéseket is tagjai számára. A cél, hogy a résztvevők a legújabb termék-előállítási lehetőségekkel ismerkedhessenek meg a gyakorlatban.
Nemcsak a technológiát, hanem a termékeket is folyamatosan fejleszteni kell a versenyképesség megtartása és növelése érdekében – hangsúlyozta Keleti Marcell, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) élelmiszeripari igazgatója kedden az M1 aktuális csatornán.
Mint mondta, a NAK a múlt év őszén termékfejlesztési gyakorlati képzést indított. Példaként említette az idén tavasszal lezajlott sajtkészítési képzést Franciaországban, illetve ennek folytatásaként a magyar Tejgazdasági Intézetben túrókészítési, savanyított tejtermék előállítási és gomolyasajt-készítési módszereket tanulmányozhattak a gyakorlatban a résztvevők.
– Ezek a képzések főként azoknak szólnak, akik már több éve tevékenykednek az élelmiszeripar egy-egy területén. A képzés célja pedig az, hogy a résztvevők a legújabb termék-előállítási lehetőségekkel ismerkedhessenek meg a gyakorlatban. Erre nagy az igény az élelmiszeripari vállalkozásokat működtetők között, mivel a belföldi piac is egyre nagyobb mértékben igényli a jó minőségű, korszerű előállítású árut, és az import kiváltásával a hazai termelők erősíthetik pozícióikat a belföldi piacon – fejtette ki az igazgató.
Elmondta, hogy még az idei ősz folyamán újabb tejipari gyakorlati továbbképzést szervez az agrárkamara Magyarországon, emellett külföldi gyakorlati képzést is tartanak még az idén Spanyolországban, ahol folytatva a tavalyi szalámi készítési kurzust, a sonka-előállítás fortélyaival ismerkedhetnek a magyar résztvevők.
(MTI)