Élelmiszer-feldolgozás

A 21/2020 (VI. 19.) AM rendelet alapján idén 2,5 milliárd forintos keretösszeggel, mintegy 250 000 hl borra hirdették meg a krízislepárlási támogatást, amely alternatívát jelenthet azoknak a termelőknek, akik kapacitáshiánnyal vagy eladási gondokkal küzdenek a koronavírus-járvány okozta helyzet következtében. A támogatást 2020. július 1. és szeptember 25. között lehet igényelni.


A lepárló által előállított alkohol csak ipari vagy gyógyászati célokra használható, így a szeszesitalok piacát nem terheli, ugyanakkor hozzájárulhat a járvány elleni védekezéshez. A lepárló a borok alkoholtartalma alapján 56,6-115 forint átvételi árat adhat literenként a termelőnek. Egy bortermelő legfeljebb 2000 hl saját előállítású borral vehet részt a támogatott lepárlásban, annak érdekében, hogy minél több kistermelő részesülhessen a támogatásból.


Támogatás jogosultja

A támogatás jogosultja a lepárló üzem, ha a bortermelőtől krízislepárlási intézkedés keretében borászati terméket adásvétel útján vesz át, amelyből kizárólag ipari és gyógyászati célú nyers alkoholt készíthet. A lepárlóüzem a krízislepárlási intézkedésben történő részvételi szándékát a Kincstár által rendszeresített, és a honlapján közleményben közzétett nyomtatványon, postai úton vagy személyesen, a közleményében meghatározott időpontig kell bejelentenie a Kincstárnak.

A lepárlónak be kell jelentenie a lepárlási vállalását és a kötelezettségvállalását arra vonatkozóan, hogy a lepárlási vállalását a Kincstár közleményében közétett időpontig lepárolja. Ha a lepárlásra vonatkozó jogos igények együttesen meghaladják az intézkedés keretösszegét, akkor a rendelkezésre álló forrást a benyújtott támogatási kérelmekben foglalt jogos igények között egyenlő arányban kell felosztani.

A Kincstár a krízislepárlási intézkedésben történő részvételt a lepárlási keret erejéig hagyja jóvá. Ha a lepárlóüzemek lepárlási vállalása meghaladja a lepárlási keretet, a Kincstár a lepárlási vállalásokat azok mennyiségének növekvő sorrendjében fogadja el.


A támogatásban résztvevő borászati termékre és a bortermelőre vonatkozó kötelezettségek

Az intézkedés keretében csak olyan borászati terméket lehet lepárlóüzembe beszállítani, amelynek beszállítását vagy beszállíttatását az a bortermelő végzi vagy végezteti, aki a borászati termék tételhez tartozó borászati termék első borászati termék származási bizonyítványán és ugyanazon tételre vonatkozó forgalomba hozatali engedélyén is szerepel. Borászati terméket krízislepárlás céljából lepárlóüzembe beszállítani az 59/2020 (VI.30) Kincstár közleményben közzétett időszakban lehet.

A bortermelőnek a lepárlóüzem részére át kell adnia:
- a hegybíró által – az első borászati termék származási bizonyítvány kérelemben szereplő borászati termékmennyiség alapján – kiadott igazolást a 2017–2019. évekre vonatkozóan a bortermelő borászati termékmennyiségének átlagáról,
- a beszállítani kívánt borászati terméktételre vonatkozó első borászati termék származási bizonyítvány másolatát
- a NÉBIH által a borászati terméktételről kiadott forgalombahozatali engedélyét.

A lepárlóüzem az intézkedés keretében csak olyan borászati terméktételt vehet át, amelynek a tulajdonjogát a bortermelő a forgalombahozatali engedéllyel igazolta, és ugyanazon bortermelő a borászati terméktételre vonatkozó első borászati termék származási bizonyítványán is szerepel.

Egy bortermelő a támogatási időszakon belül összesen legfeljebb 2000 hektoliter borászati terméket szállíthat be lepárlóüzembe krízislepárlásra, de a beszállított borászati termék mennyisége nem haladhatja meg a 2017-2019-ben előállított borászati termékmennyiség átlagának 50%-át. Egy borászati termelő által szállított bormennyiség után fizetett támogatás legfeljebb 115 forint/liter.

A borászati termékek krízislepárlási céllal lepárlóba történő szállításának időszakáról, valamint a támogatási kérelem benyújtásáról szóló kincstári közlemény megjelentetése folyamatban van. A támogatással kapcsolatos további információk, a borászati termékek krízislepárlására a 2020. évben igényelhető támogatásról szóló 21/2020 (VI. 19.) AM rendeletben találhatóak meg.


NAK/ dr. Sidlovits Diána

 

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Ügyfélszolgálati irodák elérhetőségei

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám