Az FMCG Gurus előrejelzése alapján a koronavírus miatti fokozódó egészségtudatosságnak köszönhetően 2020-ban a funkcionális italok piaca jelentős lendületet fog kapni.
A piackutató cég idén májusban 18 ország 23.000 részvevő körében végzett felmérése alapján elmondható, hogy a fogyasztók 63%-a a vírushelyzetnek köszönhetően jobban odafigyel egészségére, amely alig 4%-al haladta meg az egy hónappal korábban tapasztalt arányt. Figyelemre méltóbb emelkedés, hogy 80%-uk – 7%-al többen, mint korábban – egészségesebben szeretne táplálkozni a koronavírusnak köszönhetően. A fogyasztási szokásokon változtatók 57%-a igyekszik kevesebb cukrot fogyasztani, amely jelentős emelkedés az egy hónappal korábbi 45%-hoz képest. 22%-uk igyekszik jobban odafigyelni súlyára, amely alig 1%-al növekedett az áprilisban tapasztaltakhoz képest. Az élelmiszer-összetevőket vizsgáló kérdések alapján elmondható, hogy a fogyasztók többsége a C-vitamin (80%) és az omega-3 zsírsavak (80%) bevitelét igyekszik fokozni.
Mindennek következtében a fogyasztók az italok területén is az alternatív megoldások, mint a funkcionális italok felé fordulása várható. A tanulmány megállapításai hasznos segítséget nyújthatnak az előállítóknak termékeik pozicionálásában és megtervezésében.
Dr. Szűcs Viktória/NAK