Környezetgazdálkodás

Az idei évben lerövidült a gazdálkodási napló egyes adataira vonatkozó elektronikus adatszolgáltatási kötelezettség – az úgynevezett webGN – beadási határideje.


A Miniszterelnökség a kifizetések mielőbbi megkezdése érdekében rövidítette a gazdálkodási napló elektronikus benyújtásának időszakát, így a 2017-ről szóló nyomtatványt 2018. január 1. és január 31. között kell elektronikusan beküldeni a NÉBIH részére.

A 2017-es naptári évre vonatkozóan az alábbi támogatásokban résztvevőknek kell gazdálkodási naplót benyújtani:
-    VP agrár-környezetgazdálkodási kifizetés
-    VP ökológiai gazdálkodás támogatása
-    VP NATURA 2000 mezőgazdasági területeknek nyújtott kompenzációs kifizetések
-    VP Kompenzációs kifizetések a Természeti Hátránnyal Érintett Területeken (THÉT)
-    Vízvédelmi célú nem termelő beruházások (NTB): vízvédelmi és vizes élőhely létrehozása, fejlesztése
-    VP élőhelyfejlesztési célú nem termelő beruházások (NTB)
-    ÚMVP agrár-környezetgazdálkodási támogatások igénybevételének részletes feltételeiről szóló 61/2009. (V. 14.) FVM rendelet alapján a környezetvédelmi célú gyeptelepítés célprogram (10 éves kötelezettség miatt)

Bármelyik támogatás igénybevétele esetén egyetlen elektronikus nyomtatványt kell letölteni és a pályázati kiírás vonatkozó előírásai szerint kitölteni, majd az ügyfélkapun keresztül beküldeni. A nyomtatvány elektronikus kitöltésének megkezdéséhez telepíteni szükséges a legfrissebb Java és ÁNYK általános nyomtatványkitöltő keretprogramot, melyek a NÉBIH honlapjáról is letölthetők, ugyanúgy, mint a webGN benyújtásához szükséges aktuális nyomtatvány. A weboldal ezen a helyen érhető el.

Fontos, hogy az érintettek az aktuális nyomtatványt töltsék ki és küldjék be az ügyfélkapun, mert ennek hiányában dokumentuma nem érkezik meg a NÉBIH-hez. A beküldés akkor sikeres, ha három üzenetet kap az ügyfélkapus tárhelyére.  Az első kettő üzenetet (feladási és letöltési igazolás) az ügyfélkapu küldi (az üzenet feladója: ÁBT), a letölthető visszaigazolás neve airvalasz.txt. Ezután érkezik a 3. dokumentum, amelynek a feladója a NÉBIH, melynek visszaigazolásban az következő szöveg olvasható:  „A(z) 1000000000 regisztrációs számú ügyfél ÁNYK gazdálkodási napló nyomtatványának beküldése sikeres volt. Egyedi azonosító:8a8082a8320179ca0132058276e701c7”
Az utolsó számsor azonosítja a beérkezett naplót. Amennyiben a NÉBIH által küldött visszaigazolást nem kapja meg 24 órán belül, kérjük, jelezze ezt az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címre. Az első és a harmadik igazolást szükséges megőrizni (javasoljuk áttöltésüket az ügyfélkapus tartós tárhelyre).

Nagyobb gazdaságok esetében igényként merülhet fel a külső fejlesztők által előállított xml állomány feltöltése. Ezt is kizárólag az ÁNYK keretprogramban tudják megtenni. Az ezzel kapcsolatos praktikus információkról is a fenti weboldalon olvashatnak bővebben.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a 2018. január 31. jogvesztő határidő, azaz ha nem küldi be gazdálkodási naplójának meghatározott adatait tartalmazó webGN-t, akkor hiánypótlásra nincs lehetőség. A mulasztás az előző évi támogatási összeg akár 15 százaléknak elvesztését is eredményezheti. Továbbá azon esetekben (VP-AKG szántó és ültetvény tematikus előíráscsoportok, VP-ÖKO szántó, illetve ültetvény földhasználati kategóriák), ahol a tápanyag-gazdálkodási terv beküldése is elvárt, ott a webGN beküldésének hiánya további 15 százalékos levonást eredményezhet az előző évi támogatásból.

A gazdálkodási naplót papíralapon nem kell beküldeni. Javasoljuk, hogy a beadási időszak elején teljesítse kötelezettségét, ne hagyja az utolsó hétre, mert így még időben megkapja a visszaigazolásokat, és bármilyen hiba merülne fel a beküldés során van még lehetősége javítani.


(NAK/Sztahura)

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Ügyfélszolgálati irodák elérhetőségei

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám