`

4307 létesítmény ellenőrzése, csaknem 12 ezer vizsgált termék, 34 tonnát meghaladó forgalomból kivont élelmiszer és mintegy 22 millió forint kiszabott bírság – számokban ez az idei nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés végeredménye.


Az országos összehangolt ellenőrzés-sorozat július 1. és augusztus 20. között zajlott és az élelmiszerlánc minden területén jelen voltak a szakemberek. Az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően, ezúttal is a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal irányításával bonyolították le a járási hivatalok és a NÉBIH munkatársai az ellenőrzést. A vizsgálat kiemelt célterületei a korábbi évekhez hasonlóak voltak, ezen túlmenően, idén új elemként kerültek a hatóság látókörébe a mozgóboltok.

A 4307 ellenőrzött létesítmény esetében főként higiéniai területen, valamint a dolgozók képzettségével, egészségügyi alkalmasságával összefüggésben tártak fel hiányosságokat az ellenőrök, de volt probléma a forgalmazott termékek minőségével, nyomon követhetőségével és a hűtési lánc fenntartásával kapcsolatban is. Ezen hiányosságok miatt a hatóság 164 figyelmeztetéssel élt, 42 esetben a tevékenység korlátozását rendelte el és 225 alkalommal szabott ki bírságot, összesen mintegy 22 millió forint értékben.

A szakembereknek az ellenőrzött 11732 élelmiszertétel 6,7%-át – 34 tonna mennyiségben (2,4 millió Ft értékben) – kellett kivonniuk a forgalomból. A problémás termékeket tekintve, az előző évekhez képest emelkedett a lejárt és a nem nyomon követhető tételek aránya, míg a nem megfelelő jelölésű és a fogyasztásra alkalmatlan tételek előfordulása a korábbi időszakhoz hasonlóan alakult.

A 446 ellenőrzött élelmiszer-előállító helyen főként higiéniai hiányosságok fordultak elő. Az 1434 felkeresett élelmiszer-kereskedelmi egységben legtöbbször a forgalmazott termékek minőségét kifogásolták az ellenőrök, a hűtési lánccal kapcsolatosan mindössze 18 esetben merült fel probléma.

Kedvező tapasztalatokkal zárult a mozgóboltok célirányos ellenőrzése is. A vendéglátás és étkeztetés területén végzett akcióellenőrzések során jellemző hiba volt a kitelepült vendéglátók esetében a berendezések nem megfelelő higiéniai és műszaki állapota, a különféle eszközök és a megfelelő személyzet hiánya, továbbá a szűkös hűtőkapacitás. Ezzel együtt is elmondható, hogy a vállalkozók évről évre felkészültebben érkeznek a rendezvényekre, hiszen az ellenőrzött egységek 75%-a biztonságosan üzemelt.

A szakemberek országszerte további számos területen ellenőrizték az élelmiszerlánc szabályszerű működését (pl. ifjúsági és gyermektáborok, zöldség- és gyümölcsforgalmazók), melynek tapasztalatait a záró jelentés foglalja össze.


(Forrás: AM Sajtó)

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám