`

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Hajdú-Bihar Megyei Igazgatósága a Települési Agrárgazdasági Bizottságok vezetőségi tagjai részvételével összegezte az elmúlt egy év tapasztalatait a Hortobágyi Lovasnapok és Nyeregszemle rendezvényének helyszínén.

A mintegy kétszáz résztvevőt Kissné Gyarmati Ágnes igazgató, Szabó Sándor megyei elnök, valamint a házigazda, Kocsis Tamás köszöntötte. Tikász Ferenc vidékfejlesztési referens tájékoztatta a résztvevőket a 2014-2020 közötti időszakra vonatkozó új vidékfejlesztési programról. A Közös Agrárpolitika – KAP – legfontosabb céljai közt említette az életképes élelmiszertermelést, a természeti erőforrásokkal való fenntartható gazdálkodást, valamint a kiegyensúlyozott területi fejlődést. Kiderült: éves átlagban mintegy 653 milliárd forint áll majd rendelkezésre e célok megvalósítására a most zajló uniós költségvetési ciklusban. A legfontosabb változások pedig az új eljárásrend, a szélesebb célközönség, illetve a kis- és közepes vállalkozások erősítése. Elsőbbséget élveznek továbbá a közös beruházások, amelyek konzorciumi formában valósulnak meg. Továbbra is támogatják a fiatal gazdákat, akik induló támogatást kaphatnak, de vízgazdálkodási célú beruházásokra, állattenyésztési és kertészeti technológiai fejlesztésekre is pályázhatnak.

hajdu tab 2

Szentpéteri Tamás földügyi referens a földforgalmi eljárás első évének gyakorlati tapasztalatait osztotta meg a jelenlévőkkel. Elöljáróban elhangzott: a területi földbizottságok működésének legfontosabb feladata, hogy a helyi vélemények érvényesüljenek alátámasztott érvelésekkel. Mivel Hajdú-Bihar megyében magas a mezőgazdasággal foglalkozók száma, sok a termőföld, sok a gazdálkodó, mindez visszatükröződik a földügyi eljárás adataiban is. Ám minden szereplő – jegyzők, földhivatal, Kamara, települési agrárgazdasági bizottságok – jól vizsgázott az elmúlt egy évben – hangsúlyozta az előadó. A megye az ügyiratmennyiség tekintetében 3-4. helyen áll az országos ranglistán, a határidők tartása itt a legrövidebb az országban: 6 hónap helyett 4 hónap a szerződés kifüggesztésétől. Tavaly 1300 ügy volt, idén 5 hónap alatt 1700 – taglalta az előadó, hozzátéve, az ügyek 40 százaléka zártkertekre vonatkozik. Az ügyek felét Debrecen és a 10 legnagyobb település adja, de van olyan település, ahol egy év alatt egy szerződés köttetett.

hajdu tab 1

Egy év alatt mindössze 80 megtagadó állásfoglalás született, ami az összes ügy 3 százalékát sem éri el. Bírósági felülvizsgálatra 20 ügy került.

A megye valamennyi – 82 – településén megalakult a 3-15 tagú bizottság, mely eltérő aktivitást mutat. Tartják a kapcsolatot a falugazdászokkal, s a határidőket is betartják – ismerte el munkájukat a földügyi referens. Utóbbi kapcsán bejelentette: a kapcsolattartás a jövőben az elektronika felé mutat. Összességében a mintegy 3000 jogügyletből 80 esetben születet megtagadó döntés, 2900 esetben jóváhagyás történt, 2875 úgynevezett „egyvevős” ügylet volt. Átlagosan heti 2-3 olyan ügy van, amikor a földbizottságok nem támogatják a vevőt – jelentette be Szentpéteri Tamás, hozzátéve, ilyen esetben részletes állásfoglalás szükséges az elutasításnál.

(Kép és szöveg: Nyírő Gizella)

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám