A Magyar Államkincstár kéri, hogy a gazdálkodó szervezetek, illetve képviselőik vizsgálják meg, rendelkeznek-e érvényes Cégkapu-regisztrációval, mert a hatályos jogszabályi előírásoknak eleget téve a jövőben kizárólag ezen a felületen érintkeznek a gazdálkodó szervezetekkel.
A mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény 36/A. § (1) bekezdése szerint a törvény végrehajtására kiadott jogcímrendeletben meghatározott esetben a mezőgazdasági és vidékfejlesztési támogatási szerv kizárólag írásban vagy elektronikus úton tart kapcsolatot az ügyféllel.
A Magyar Államkincstár kéri, hogy a gazdálkodó szervezetek, illetve képviselőik vizsgálják meg, rendelkeznek-e érvényes Cégkapu regisztrációval, mert a hatályos jogszabályi előírásoknak eleget téve a jövőben kizárólag ezen a felületen érintkeznek a Kincstár által működtetett Ügyfél-nyilvántartási rendszerben szereplő gazdálkodó szervezetekkel.
Amennyiben nem rendelkeznek érvényes Cégkapu regisztrációval, haladéktalanul kezdeményezzék regisztrációjukat a https://cegkapu.gov.hu/ weboldalon, Ügyfélkapu/Telefonos azonosítást követően. A regisztráció menetéről részletesebb tájékoztatás és útmutató található a https://segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/cegkapu.html weboldalon.
2018. január 1-től kötelező a gazdálkodó szervezetek számára az állammal való elektronikus kapcsolattartás és az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségről történő dokumentumküldés és fogadás, melynek teljesítéséhez az állam a gazdálkodó szervezetek számára Cégkapu szolgáltatást biztosít az alábbi jogszabályok szerint:.
- az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény,
- az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet 89-91. §-a.
(NAK)