REL együttműködés

Megjelent a Magyar Államkincstár 93/2017. (IX. 18.) számú közleménye az óvoda- és iskolatej program szabályozásával kapcsolatos kifizetési kérelmek benyújtásáról.


Az óvoda- és iskolatej program szabályozásáról szóló 21/2017. (IV. 26.) FM rendelet alapján támogatás vehető igénybe az óvodások, általános iskolások, sajátos nevelési igényű óvodások és sajátos nevelési igényű általános iskolások (a továbbiakban együtt: kedvezményezettek) tejjel és tejtermékekkel történő ellátására. Az óvoda- és iskolatej program keretében a jogszabály által meghatározott és kiosztott tejtermékek után igényelhető támogatás. A kiszállított és kiosztott termékeknek meg kell felelniük az előírt minőségi követelményeknek.

A kiszállított terméket a nevelési-oktatási intézmény (óvoda, általános iskola és a gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmény, valamint az alapfokú művészeti iskola abban az esetben, ha végez általános iskolai nevelési-oktatási tevékenységet) más (pl. feldolgozási, kereskedelmi, ételkészítési) célra nem használhatja fel.
A nevelési-oktatási intézmény fenntartója köteles gondoskodni arról, hogy a támogatott termék a tanulók részére a közétkeztetéstől eltérő időpontban kerüljön kiosztásra.

Egy héten legfeljebb négy tanítási vagy nevelési napon, személyenként és tanítási vagy nevelési naponként legfeljebb 0,25 liter tejegyenértékkel megegyező mennyiségű tejtermék támogatható. A 0,25 liter tejegyenértéknek megfelelő mennyiségi korlát figyelembevételekor azonban nem a nevelési-oktatási intézményben az adott kiosztási napon jelen lévő gyermekek számát, hanem az intézménybe az adott kiosztási napon beiratkozott kedvezményezettek létszámát kell tekintetbe venni, így a hiányzó kedvezményezettekre jutó termékmennyiség a jelenlévő gyermekek részére kiosztható. A kiszállított termék kizárólag közvetlenül az adott nevelési-tanítási napon jelenlevő kedvezményezettek részére kerülhet kiosztásra, a hiányzók számára terméket hazavinni nem lehet.

A támogatást a szállítási szerződésben foglaltaknak megfelelően a támogatás előfinanszírozását vállaló szerződő fél, vagyis a nevelés-oktatási intézmény fenntartója vagy a termékek szállítója, tehát a kérelmező igényelheti. A programban résztvevő intézménynek a programot népszerűsítő plakátot kell elhelyeznie az intézmény főbejáratánál.
A szállító a termékek kiszállításáról szállításonként a bizonylati rendre vonatkozó előírásoknak megfelelő szállítólevelet köteles kiállítani. A termék átvevője (azaz a nevelési-oktatási intézmény) a termékek átvételét a szállítólevélen köteles aláírásával igazolni. A nevelési-oktatási intézmény a szállítóleveleket köteles megőrizni. A Kincstár a szállítóleveleket és a termékek átvételét igazoló aláírásokat helyszíni ellenőrzés keretében vizsgálhatja.

A szállító köteles a kiszállított termékekről számlát kiállítani, amelynek az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 169. §-ában leírt kötelező adattartalmon felül tételesen tartalmaznia kell
·    az ellátott intézmény
           o    nevét,
           o    pontos címét,
           o    OM azonosítóját,
           o    a feladat ellátási hely kódját,
·    az ellátott kedvezményezett
           o    típusát, abban az esetben, ha a számlán szereplő termékek kiosztása eltérő kedvezményezett típusú gyermekek részére történt meg, és ez eltérő támogatási intenzitást eredményezett,
·    a leszállított termék
           o    pontos kategóriáját,
           o    kiszerelését, valamint
           o    tej, illetve ízesített tej esetében annak zsírtartalmát is.
·    Amennyiben a szállító az előfinanszírozó, akkor a fenti adatokon felül a kiállított számlának tételesen tartalmaznia kell a leszállított termék ellenértékének támogatástartalmát is.

A támogatástartalom nem haladhatja meg az adott termékkategóriához meghatározott maximális összeget.
A kérelmező a támogatás kifizetése iránti kérelmét kizárólag a www.mvh.allamkincstar.gov.hu honlapon keresztül, ügyfélkapus bejelentkezést követően elérhető, a Kincstár által erre a célra kialakított elektronikus kérelemkitöltő felületen töltheti ki, és kizárólag elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül nyújthatja be. A fentieknek megfelelően a kérelem benyújtására vonatkozóan a Kincstár nem rendszeresít papír alapú nyomtatványokat. A kérelemhez csatolandó dokumentumok szkennelés során előállított változatát elektronikus úton, PDF formátumban, olvasható minőségben kell mellékelni. A kérelmező köteles az intézkedésben való részvétel megalapozottságának megállapításához szükséges bejelentési, adatszolgáltatási, valamint a hiánypótlásra és a nyilatkozattételre vonatkozó kötelezettségeit – kivéve a jogorvoslati, a bírósági felülvizsgálati és a felügyeleti eljárásokat – minden esetben az elektronikus kérelemkitöltő felület segítségével, elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül teljesíteni. Az elektronikus benyújtás feltétele, hogy a kérelmet benyújtó személy rendelkezzen ügyfélkapus hozzáféréssel. Ügyfélkapus hozzáféréssel jelenleg csak természetes személyek rendelkezhetnek, így az elektronikus kérelembenyújtás során a nem természetes személyek (pl. gazdálkodó szervezetek) önállóan nem, csak és kizárólag elsődleges képviselő vagy meghatalmazott útján járhatnak el.

A kérelmező kifizetési kérelmét a szállítási időszakokban kiszállított tejtermékekre vonatkozóan időszakonként egy alkalommal, az adott időszakot követő harmadik hónap utolsó napjáig nyújthatja be a Kincstárhoz. A kifizetési kérelem határidőn túli benyújtása esetén jogkövetkezmények kerülnek alkalmazásra, a kérelem benyújtási határidő 60 naptári napnál rövidebb túllépése esetén a kifizetendő támogatást a határidő 1–30 naptári napos túllépése esetén 5 %-kal, a határidő 31–60 naptári napos túllépése esetén 10 %-kal csökkenteni kell. Amennyiben a kérelmező több mint 60 naptári nappal lépi túl a határidőt, a támogatás összegét minden további nap után a fennmaradó egyenleg 1 %-ával kell csökkenteni. A kifizetési kérelemhez az erre a célra kialakított elektronikus kérelemkitöltő felületen elektronikusan (PDF formátumban) csatolni kell az adott szállítási időszakra vonatkozó, a támogatott termékek értékesítését igazoló számlákat, egyéb előírt dokumentumokat.

A kifizetési kérelmekről a Kincstár a kérelem hiánytalanná válását követő 45 napon belül döntést hoz, és haladéktalanul – de legkésőbb kifizetési kérelem benyújtásának időpontjától számított három hónapon belül – folyósítja a támogatás jogos összegét.

A nevelési-oktatási intézmény köteles nyilvántartást vezetni az intézménybe felvett kedvezményezettek számáról, a leszállított és a kiosztott tejtermékek mennyiségéről termékkategóriánkénti részletezésben. A nevelési-oktatási intézmény köteles a nyilvántartás eredeti, a nevelési-oktatási intézmény vezetője által jóváhagyott példányát az adott támogatási időszak lejártát követő öt évig megőrizni. Amennyiben az adott nevelési-oktatási intézmény több tagintézménnyel rendelkezik, a nyilvántartást tagintézményenként köteles vezetni.

Amennyiben a támogatás igénylője a szállító, köteles nyilvántartást vezetni a nevelési-oktatási intézményekről, valamint az ezeknek az intézményeknek szállított termékekről és azok mennyiségéről.

Részletes információk a ezen a linken érhetők el.

 

(NAK)

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám