Az egyre növekvő igények az egészséges életmódot követők részéről új piaci lehetőségeket nyújtanak a vállalkozások számára. A „trendeket” követő termékek termelése és értékesítése kiemelkedő fejlődési tendenciát mutat.
Az egyik legnépszerűbb a fogyasztók és gyártók körében a proteintartalom növelése, vagy a termékek proteinnel dúsítása. A nemrégiben megrendezett élelmiszeripari vásáron, az Anugán egyértelműen megmutatkozott a proteines termékek nemzetközi térhódítása.
Az eddig forgalomban lévő hasonló termékek elsősorban a sport táplálék-kiegészítők piacán voltak elérhetőek. Az élelmiszerekkel szemben azonban megnőttek az elvárások, a fogyasztók keresik a „kettős” előnyöket kínáló termékeket, így a magas élvezeti értéket és egyben a kiváló egészségügyi tulajdonságokat. A csokoládé tűnik a kényelmi termékek közül a legjobb fehérjeforrásnak; mivel tartalmaz valamilyen formában tejet, így adódik a tejfehérje használata a dúsításra. A proteinszeletek fehérjetartalmát például tejsavó-fehérjével erősítik. Egyre nagyobb figyelmet fordítanak a gyártók a növényi alapú fehérjék felhasználására is, mint a kakaó, mandula és áfonya. Érdemes kiemelni a kakaófehérje felhasználását ilyen célra. Mivel ez a csokoládé alapanyaga, fehérjeformában hozzáadva nem változtatja meg a késztermék ízét.
Az 1924/2006/EK rendelet alapján a proteines csokoládétermékeknél is szabályozott a táplálkozással kapcsolatos állítások használata. A „fehérjeforrás” megjelölést abban az esetben tüntethetik fel a gyártók, ha a termékük fehérjetartalma eléri az energiaérték 12 százalékát, míg a „fehérjében gazdag” állítást, ha az élelmiszer energiaértékének legalább 20 százaléka fehérjéből biztosított.
(Polczer Katalin/NAK)