Élelmiszer-feldolgozás

Megjelent a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága elnökének 1/2025. (I. 31.) SZTFH rendelete a kiberbiztonsági audit lefolytatásának rendjéről és a kiberbiztonsági audit legmagasabb díjáról.

Ahogy azt korábbi cikkünkben leírtuk, az érintett vállalkozásoknak 2024. december 31-ig kellett volna szerződést kötniük az általuk választott auditorral, amely kötelezettségüknek eddig nem tudtak eleget tenni, mivel az auditálással foglalkozó vállalkozások is a fent említett rendelet kihirdetését várták.

A rendelet alapján az audit legmagasabb díjának kiszámítását, a következőképpen kell végezni:

Az alapdíjat – ami 1 750 000 Ft – kell megszorozni különböző szorzószámokkal.

  • Az első szorzót a szervezet előző üzleti évi nettó árbevétele határozza meg, melynek legkisebb értéke 0,9 (1 milliárd forintos árbevételig), legnagyobb pedig 4 (40 milliárdos árbevétel felett) lehet.
  • A második szorzó alapja a szervezet elektronikus információs rendszereinek darabszáma. 1-5 darabig 1 a szorzószám, 6-15 darabig 2,5 és 15 darab felett 4.
  • A harmadik szorzószám a szervezet elektronikus információs rendszereinek biztonsági osztálya alapján a következő értékeket adhatja: 1, 3 vagy 5.

A fentiek alapján, a legegyszerűbb szorzók esetében az audit díja maximum 1.575.000,- Ft lehet. A legkomplexebb szorzók esetén a felső határ pedig 140.000.000,- Ft plusz ÁFA díjat is elérheti. Hangsúlyozzuk, hogy ez a legmagasabb kiszabható díj!

Az SZTFH rendelet hatálya a díjakon kívül kiterjed továbbá az audittal kapcsolatos tevékenységek teljes körű szabályozására, illetve része egy auditori módszertan is.

A rendelet leírja azt is, hogy a kiberbiztonsági audit elvégzésére vonatkozó megállapodás megkötése céljából az érintett szervezet az auditor rendelkezésére kell, hogy bocsájtsa az elektronikus információs rendszereinek biztonsági osztályba sorolását tartalmazó nyilvántartást, valamint a szervezetre vonatkozó, a rendelet 2. melléklete szerinti kérdőívet, amelyhez a kitöltési útmutató a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága honlapján lesz elérhető.

A szabályozóval egyidőben megjelent a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága elnökének 2/2025. (I. 31.) SZTFH rendelete a kiberbiztonsági felügyeleti díjról.

A rendelet alapján a kiberbiztonsági felügyeleti díj éves mértéke az érintett szervezet tárgyévet megelőző évben közzétett utolsó beszámolója szerinti nettó árbevételének 0,00015 százaléka, ha a nettó árbevétel nem éri el a 20 milliárd forintot. Ha eléri ezt az értéket, abban az esetben az árbevétel 0,0015 százaléka, de legfeljebb 10 millió forint. Ha a szervezet vállalatcsoportban vagy közös vezetésű vállalkozásokat tartalmazó, egy konszolidációs körbe tartozó vállalkozáscsoportban vesz részt, ezt igazoló, elektronikus űrlapon benyújtott nyilatkozatot kell tennie a tárgyév január 31. napjáig. Ebben az évben ez a határidő érthető módon 2025. március 31-re módosul.

A Hatóság az érintett szervezetet a 2024. és 2025. évre fizetendő kiberbiztonsági felügyeleti díj mértékéről és megfizetésének módjáról 2025. május 31-ig tájékoztatja, amelynek megfizetését 2025. július 31-ig kell teljesíteni. A 2024. évre vonatkozó kiberbiztonsági felügyeleti díjat a 2024. október 18-tól 2024. december 31-ig terjedő felügyeleti időszakra kell megfizetni.

A fenti rendeletek a Magyar Közlöny 8. számában jelentek meg, részleteket az alábbi linkeken olvashat:

1/2025. (I. 31.) SZTFH rendelet a kiberbiztonsági audit lefolytatásának rendjéről és a kiberbiztonsági audit legmagasabb díjáról

2/2025. (I. 31.) SZTFH rendelet a kiberbiztonsági felügyeleti díjról

Amennyiben bizonytalan a vállalkozását érintő, a kiberbiztonsággal összefüggő követelmények teljesítésével kapcsolatban, segítségére lehet online kiadványunk, melyben a témában szakértő vállalkozásokat is találhat.

 

NAK / Köbli Brigitta

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám