Vidékfejlesztési pályázati összefoglalók

Az egyedi szennyvízkezelés a vidéki térségek falvainak megújítására vonatkozó pályázatról készített összefoglaló 2016. 05. 18-i időállapot szerint, tájékoztató jelleggel készült. A pályázati felhívás és annak mellékletei, a kapcsolódó közleményekkel együtt a hivatalos www.szechenyi2020.hu pályázati portálon jelennek meg, melyeknek nyomon követése a pályázó felelőssége.

 



Egyedi szennyvízkezelés a vidéki térségek falvainak megújítására
A felhívás kódszáma: VP6-7.2.1.2-16



Támogatható tevékenységek köre
a)    Kisebb kapacitású, egyedi szennyvízkezelő berendezések beszerzésének segítségével a tisztított szennyvíz arc vízbe vagy elszikkasztás után talajba vezetése;
b)    Nagyobb kapacitású, több lakóingatlant kiszolgáló, egyedi szennyvízkezelő berendezések beszerzése 50 lakos egyenértékig, a hozzá kapcsolódó gyűjtőhálózat kialakítása;
c)    Egyedi, zárt szennyvíztárolók létesítése, az azokból nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz meglévő szabad kapacitással és fogadó műtárggyal rendelkező művi szennyvíztisztító telepre szállítása;
d)    A vízügyi és vízvédelmi hatóság által a szennyvíztisztító telepre határozattal megállapított bírság, vagy szintén határozattal a szennyezéscsökkentési ütemtervben megfogalmazott kötelezés alapján vagy a környezetvédelmi és természetvédelmi hatóság kötelezése alapján, vagy a környezetvédelmi és természetvédelmi hatóság kötelezése alapján, továbbá a befogadó jó állapotának elérése érdekében a már meglévő, üzemelő 2000 lakosegyenérték alatti biológiai szennyvíztisztító telepek tisztított szennyvizének utótisztítása természetközeli szennyvíztisztítási eljárással;
e)    Decentralizált szennyvízkezelés: gyűjtőrendszer és egyedi szennyvízkezelő berendezések a tisztítottszennyvíz helyben tartásával, természetközeli tisztított szennyvízhasznosítással (pl. nyárfás öntözés), vagy utótisztításával, felszíni víz, vagy talaj befogadóval;
f)    Gyűjtőrendszer és elé kapcsolt biológiával rendelkező természetközeli szennyvíztisztító telep kiépítése a tisztított szennyvíz felszíni vízbe vezetésével, vagy helyben tartásával, illetve a tisztított szennyvíz részbeni vagy teljes hasznosításával.


Önállóan nem támogatható tevékenységek köre
a)    Előkészítési tevékenységek (pl. kötelezően előírt előzetes tanulmányok, engedélyezési-, műszaki-, tender és kiviteli tervek készítése);
b)    Projektmenedzsment tevékenységek;
c)    Próbaüzem;
d)    Monitoring rendszer kiépítése (amennyiben jogszabályi előírás alapján kötelező);
e)    Nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz szállító gépjármű beszerzése;
f)    Az egyedi szennyvízkezelő berendezésekből kikerülő szennyvíziszap szállításához szükséges jármű vásárlása;
g)    Az üzemeltetéssel kapcsolatos szemléletformálás, üzemelő berendezések bemutatóján részvétel, amennyiben releváns;
h)    A Települési Szennyvízkezelési Program készítése, vagy felülvizsgálata;
i)    A támogatásból létrehozandó létesítmények megközelítéséhez elengedhetetlenül szükséges és indokolt infrastrukturális beruházások megvalósítása;
j)    A projekt keretében létrehozott szennyvíz-csatornahálózat építésével közvetlenül érintett, a beruházás során sérült közúthálózati sáv, járda, kapubejáró, parkoló felület eredetivel azonos minőségi és mennyiségi paraméterekkel történő helyreállítása, szakmai indokoltság alapján. Teljes forgalmi sáv felújítása kizárólag indokolt esetben, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. által kiadott, a projekt által érintett útszakaszra vonatkozó kötelezés alapján lehetséges.


Kedvezményezettek köre
A Nemzeti Települési Szennyvízelvezetési és – tisztítási Megvalósítási Programról szóló 25/2002 (II.27.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében meghatározott agglomerációs településlistákon nem szereplő, vidéki térségben lévő, 2000 lakosegyenérték alatti szennyvízkibocsátással jellemezhető települések, településcsoportok, illetve a 2000 lakosegyenérték alatti települések külterületi településrészei infrastrukturális fejlesztéséhez:
a)    települési önkormányzatok a községekben, a városokban, járásszékhely városokban, megyei jogú városokban és a fővárosi kerületekben működnek és
b)    azon társulásaik, melyet a helyi önkormányzatok képviselő-testületei megállapodhatnak abban, hogy egy vagy több önkormányzati feladat- és hatáskör, valamint a polgármester és a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörének hatékonyabb, célszerűbb ellátására jogi személyiséggel rendelkező társulást hoznak létre.


Támogatási kérelmet az a szervezet nyújthat be, amely rendelkezik az MVH eljárási törvény szerint ügyfél-azonosítóval, tehát nyilvántartásba vett ügyfél.
A támogatási kérelem benyújtására konzorciumi formában is van lehetőség. Konzorcium esetében a konzorcium összes tagjának rendelkeznie kell, amely rendelkezik az MVH eljárási törvény szerint ügyfél-azonosítóval, tehát nyilvántartásba vett ügyfél.


Határidők
A Felhívásra beérkező támogatási kérelmek standard kiválasztási eljárásrendben, szakaszosan kerülnek elbírálásra.
A támogatási kérelmek benyújtása: 2016.04.22. - 2018.04.21. lehetséges
Ezalatt az alábbi értékelési határnapokig benyújtásra került projektek kerülnek együttesen elbírálásra:
Az első szakasz zárása:    2016.08.15.
A második szakasz zárása:    2016.12.14.
A harmadik szakasz zárása:    2017.05.15.
A negyedik szakasz zárása:    2017.12.13.
Az ötödik szakasz zárása:    2018.04.21.


A támogatási kérelmet kizárólag az MVH elektronikus felületén, ügyfélkapun keresztül lehet benyújtani. elektronikus úton az elektronikus kérelembenyújtás alkalmazásáról szóló kormányrendeletben meghatározott elektronikus űrlapkitöltő szolgáltatás segítségével. A támogatási kérelemhez csatolandó dokumentumokat elektronikus úton elektronikus formában, vagy papír alapú dokumentumok esetében szkennelve, olvasható formában kell csatolni a kérelemhez.
Amennyiben a támogatásra rendelkezésre álló forráskeret kimerül vagy annak kimerülése előre jelezhető, az irányító hatóság a benyújtási határidő előtt a benyújtás lehetőségét felfüggesztheti vagy a felhívást lezárhatja.
Ha a támogatási kérelem benyújtási időszak lezárásra kerül, akkor a kérelem legkésőbb az irányító hatóság közleményben meghatározott időpontig szerkeszthető és nyújtható be.


Támogatás mértéke, intenzitása (előleg, önerő)

–    Az igényelhető vissza nem térítendő támogatás összege: maximum 155 millió Ft.
–    A támogatás maximális mértéke a fejlesztés helye szerinti település(ek)re vonatkozóan az alábbiak szerint alakul:
 
A 290/2014 (XI. 26.) Korm. rendelet szerinti kategóriába tartozó járásban lévő település
A járások – komplex mutató alapján – emelkedő sorrendbe állított listája    nem besorolt    kedvezményezett    fejlesztendő    komplex programmal fejlesztendő       
Maximális támogatási intenzitás                                                                    75%                   85%                   90%                                 95%  

 
–    Közszolgáltatásért járó ellentételezés alapján nyújtott támogatás esetén a támogatás maximális mértéke az elszámolható költség 100%-a, figyelemmel az alábbiakra is: Az ellentételezés összege évente és feladatonként nem haladhatja meg a 15 millió eurónak megfelelő forintösszeget. Amennyiben az ellentételezés összege a megbízás időszaka alatt változik, úgy az éves összeget a megbízási időtartamra tervezett ellentételezés éves összegeinek átlagaként kell kiszámítani.
–    Előleg igénylése: a támogatott projektek esetében az utófinanszírozású tevékenységekre igénybe vehető maximális előleg mértéke a megítélt támogatás 50 %-a.
–    Az önerő rendelkezésre állását a támogatási kérelem benyújtásakor a támogatást igénylőnek nyilatkozattal, míg legkésőbb az első kifizetési kérelem benyújtásakor (ideértve az előlegigénylését is).


Elszámolható költségek
a)    épület, építmény rekonstrukciója, fejlesztése (bővítés esetén a bővítmény hasznos alapterülete nem haladhatja meg az eredeti hasznos alapterület 50%-át, betartva a  projekt keretében megvalósítandó tevékenységek fejezetben szereplő nem támogatható tevékenységekkel kapcsolatos korlátozást).
b)    új gépek és berendezések vásárlása;
c)    egyéb általános költségek, például az építészek, mérnökök díjai, hatósági díjak, tanácsadási díjak, a környezeti/pénzügyi fenntarthatóságra vonatkozó tervezési díjak, a projekt-menedzsment költség;
d)    a következő immateriális beruházások: számítógépes szoftverek megvásárlása vagy kifejlesztése, valamint szabadalmak, licencek, szerzői jogok és védjegyek megszerzése;
e)    Az egyedi, zárt szennyvíztárolók létesítése, az azokból nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz meglévő szabad kapacitással és fogadó műtárggyal rendelkező művi szennyvíztisztító telepre szállítása; valamint a vízügyi és vízvédelmi hatóság által a szennyvíztisztító telepre határozattal megállapított bírság, vagy szintén határozattal a szennyezéscsökkentési ütemtervben megfogalmazott kötelezés alapján vagy a környezetvédelmi és természetvédelmi hatóság kötelezése alapján, vagy a környezetvédelmi és természetvédelmi hatóság kötelezése alapján, továbbá a befogadó jó állapotának elérése érdekében4 a már meglévő, üzemelő 2000 lakosegyenérték alatti biológiai szennyvíztisztító telepek tisztított szennyvizének utótisztítása természetközeli szennyvíztisztítási eljárással” tartozó kiadások együttes összege nem haladhatja meg a projekt összes elszámolható kiadásának az 5%-át;
f)    A kisebb kapacitású, egyedi szennyvízkezelő berendezések beszerzésének segítségével a tisztított szennyvíz felszíni vízbe vagy elszikkasztás után talajba vezetése kapcsolódóan szükséges ingatlan vásárlása az érintett projekt teljes elszámolható kiadásának 2%-át meg nem haladó mértékig, valamint természetbeni hozzájárulásként elszámolható a beruházáshoz elengedhetetlen, már meglévő termőföld vagy ingatlan értéke, ha nem haladja meg az érintett projekt teljes elszámolható kiadásának 2%-át;
g)    A beruházáshoz szükséges infrastrukturális fejlesztés, mely nem haladhatja meg az érintett projekt teljes elszámolható kiadásának 15%-át;
h)    A terület előkészítéséhez kapcsolódó (régészeti feltárás, lőszermentesítés, földmunkák stb.) kiadások nem haladhatják meg az Gyűjtőrendszer és elé kapcsolt biológiával rendelkező5 természetközeli szennyvíztisztító telep kiépítése a tisztított szennyvíz felszíni vízbe vezetésével, vagy helyben tartásával, illetve a tisztított szennyvíz részbeni vagy teljes hasznosításával elszámolható kiadásának a 2%-át;
Átalány alapú elszámolásra a felhívás keretében nincs lehetőség.


Jogkövetkezmények
A támogató a szerződéstől eláll, amennyiben:  
–    a támogatási vagy pénzügyi eszköz esetén a finanszírozási döntés tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis vagy megtévesztő adatot szolgáltatott vagy ilyen nyilatkozatot tett, vagy
–    jogerős végzéssel elrendelt felszámolási-, csőd-, végelszámolási- vagy egyéb – a megszüntetésére irányuló, jogszabályban meghatározott – eljárás alatt áll, vagy
–    nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek, valamint
o    a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló törvényben foglalt közzétételi kötelezettségének nem tett eleget, és
o    nem minősül átlátható szervezetnek.
–    mesterségesen teremtette meg a támogatási jogosultság megszerzéséhez szükséges körülményeket azzal a céllal, hogy a támogatási rendszer céljaival ellentétes előnyhöz jusson.
–    a Kedvezményezett személyében történő változás esetén, amennyiben KKV státuszát felvásárlás folytán veszíti el és nagyvállalat nem lett volna támogatható adott felhívás keretében, elveszíti a támogatásra való jogosultságát.


Tartalmi értékelési szempontokban során vállalt kötelezettségekhez fűződő jogkövetkezmények:
–    Amennyiben a projekt végrehajtására rendelkezésre álló időtartam alatt, valamint a projektmegvalósulás befejezését követő ellenőrzések során megállapítást nyer, hogy a Kedvezményezett a tartalmi értékelési szempontok során vállalt kötelezettségeinek nem tett eleget, a támogatás jogosulatlanul igénybe vett támogatásnak minősül és köteles a 7. számú ”szankciós táblázat” c. mellékletben - támogatási tevékenység szerint meghatározott táblázatban rögzített támogatási összeg visszafizetésére


Kapcsolódó nyomtatványok, mellékletek


A támogatási kérelem elkészítésekor a következő mellékletek csatolása szükséges:
–    A pályázó önkormányzat/ok jegyzője által hitelesített Települési Szennyvízkezelési Program (a Települési Szennyvízkezelési Programban szerepeltetni kell a település szennyvízkibocsátására vonatkozó adatot (LE));
–    Vízjogi engedélyköteles beruházás esetén: az elvi vízjogi engedély csatolása, amennyiben a tisztított szennyvíz mennyisége nem éri el az 500 m3/év mennyiséget, úgy elegendő a jegyző, mint I. fokú vízügyi hatóság által kiadott vízügyi hatósági engedély csatolása;
–    Területi Vízgazdálkodási Tanács Szakmai Bizottsága szakvéleménye;
–    A tartalmi-értékelési szempontok alapját képező Kiválasztási kritériumok és a kiválasztási eljárásrend fejezetben található táblázat alátámasztói igazolásai, nyilatkozatai, dokumentumai; A tartalmi értékelési szempontok alapján maximálisan 100 pont adható. Nem támogathatóak azok a kérelmek, amelyek esetében a fenti szempontrendszer alapján a kérelemre adott összpontszám nem éri el a minimális 40 pontot, továbbá a megvalósíthatósági tanulmány minőségére adható maximum 65 ponton belül a 33 pontot.
– Megvalósíthatósági tanulmány
–    A fejlesztéssel érintett ingatlan(ok) tulajdonosának/tulajdonosainak hozzájáruló nyilatkozata a fejlesztéshez;
–    Bírságolás, vagy szennyezéscsökkentési ütemterv esetén a vízügyi és vízvédelmi hatóság határozata, vagy a környezetvédelmi és természetvédelmi hatóság kötelezése alapján, illetve a pályázó nyilatkozata, amennyiben a fejlesztésre a Vízgyűjtőgazdálkodási Terv felülvizsgálata során (VGT2) az abban foglalt kiegészítő intézkedés szükségességére tekintettel - a befogadó jó állapotba helyezésének elérése érdekében – kerül a projekt benyújtásra (kizárólag az Önállóan támogatható tevékenységek c. fejezet d) támogatható tevékenysége esetén releváns);
–    A település rendezési tervéhez, a járási, megyei stratégiai dokumentumhoz való kapcsolódást igazoló dokumentum;
–    A keletkező szennyvíziszapot befogadó szennyvíztisztító telep üzemeltetői befogadó nyilatkozata;
–    A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvizet befogadó szennyvíztisztító telep üzemeltetőjének befogadó nyilatkozata a fogadás (szabad kapacitás és fogadó műtárgy) rendelkezésre állásáról (amennyiben releváns);
–    Eszköz, illetve gép/jármű beszerzése esetén a műszaki leírást;
–    ÉNGY-ben nem szereplő kiadási tételek esetében három darab árajánlatot és az árajánlatok közötti választás indoklását;


–    Építési beruházások esetén:
–    építésiengedély-köteles beruházás esetén
-    az ügyfél nevére szóló jogerős és érvényes építési engedélyt vagy ennek hiányában a hatóság közokirati formában kiállított igazolását az építésügyi eljárás megindításáról, és
-    az ügyfél nevére szóló – a tervezői névjegyzékben szereplő tervező ellenjegyzésével ellátott – építészeti-műszaki dokumentációt, ami a tervezett építmény jellegétől függően tartalmazza a helyszínrajzot és a műszaki leírást,
–    nem építésiengedély-köteles beruházás esetén
-    az ügyfél nevére szóló, az illetékes építésügyi hatóság által kiadott eredeti nyilatkozatot arról, hogy az építési tevékenység nem építési engedélyköteles, és
-    az ügyfél nevére szóló - a tervezői névjegyzékben szereplő tervező ellenjegyzésével ellátott – építészeti-műszaki tervdokumentáció, ami a tervezett építmény jellegétől függően tartalmazza a helyszínrajzot és a műszaki leírást.


Kapcsolódó jogszabályok, információk
-    91/271/EGK irányelv a települési szennyvíz kezeléséről;
-    2000/60/EK Víz Keretirányelv;
-    A 2008/98/EK irányelv a hulladékokról;
-    1995. évi LVII. törvény a vízgazdálkodásról;
-    2000. évi CXII. tv. a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet Területrendezési Tervének elfogadásáról és a Balatoni Területrendezési Szabályzat megállapításáról;
-    2011. évi CCIX. törvény a víziközmű-szolgáltatásról;
-    1995. évi LIII. törvény a környezet védelmének általános szabályairól;
-    1996. évi LIII. törvény a természet védelméről;
-    2003. évi XXVI. törvény az országos területrendezési tervről;
-    2003. évi LXXXIX. törvény a környezetterhelési díjról;
-    2013. évi CXXII. törvény a mező- és erdőgazdasági földek fogalmáról;
-    2011. évi CLXXXIX. törvény Magyarország helyi önkormányzatairól;
-    2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
-    2015. évi C. törvény Magyarország 2016. évi központi költségvetéséről (a települési önkormányzatok részére a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtéséhez kapcsolódóan nyújtott támogatással összefüggésben);
-    25/2002 (II. 27.) Korm. rendelet a nemzeti települési szennyvízelvezetési és tisztítási megvalósítási programról;
-    379/2015. (XII. 8.) Korm. rendelet Magyarország települési szennyvíz-elvezetési és -tisztítási helyzetét nyilvántartó Településsoros Jegyzékről és Tájékoztató Jegyzékről, valamint a szennyvíz-elvezetési agglomerációk lehatárolásáról
-    147/2010. (IV.29.) Korm. rendelet a vizek hasznosítását, védelmét és kártételeinek elhárítását szolgáló tevékenységekre és létesítményekre vonatkozó általános szabályokról;
-    123/1997. (VII. 18.) Korm. rendelet a vízbázisok, a távlati vízbázisok, valamint az ivóvízellátást szolgáló vízilétesítmények védelméről;
-    255/2014. (X. 10.) Korm. rendelet a 2014–2020 programozási időszakra rendelt források felhasználására vonatkozó uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatási szabályokról;
-    272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet a 2014–2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről;
-    455/2013. (XI. 29.) Korm. rendelet a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó közszolgáltatási tevékenység részletes szabályairól;
-    378/2015. (XII. 8.) Korm. rendelet a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó nem rendszeres közszolgáltatásról;
-    219/2004 (VII. 21.) Korm. rendelet a felszín alatti vizek védelméről;
-    220/2004. (VII.21.) Korm. rendelet a felszíni vizek minősége védelmének szabályairól;
-    253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az országos településrendezési és építési követelményekről;
-    290/2014. (XI. 26.) Korm. rendelet a kedvezményezett járások besorolásáról;
-    58/2013. (II. 27.) Korm. rendelet a víziközmű-szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról;
-    240/2000. (XII. 23.) Korm. rendelet a települési szennyvíztisztítás szempontjából érzékeny felszíni vizek és vízgyűjtőterületük kijelöléséről;
-    72/1996. (V.22.) Korm. rend. a vízgazdálkodási hatósági jogkör gyakorlásáról;
-    50/2001. (IV. 3.) Korm. rendelet a szennyvizek és szennyvíziszapok mezőgazdasági felhasználásának és kezelésének szabályairól;
-    314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet a környezeti hatásvizsgálati és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról;
-    275/2004. (X. 8.) Korm. rendelet az európai közösségi jelentőségű természetvédelmi rendeltetésű területekről;
-    27/2006. (II.7.) Korm. rend. a vizek mezőgazdasági eredetű nitrátszennyezéssel szembeni védelméről;
-    223/2014. (IX. 4.) Korm. rendelet a vízügyi igazgatási és a vízügyi, valamint a vízvédelmi hatósági feladatokat ellátó szervek kijelöléséről;
-    71/2015. (III. 30.) Korm. rendelet a környezetvédelmi és természetvédelmi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről;
-    368/2001 Kr.(Ávr.)
-    27/2004.(XII.25.) KvVM rend. a felszín alatti víz állapota szempontjából érzékeny területeken lévő települések besorolásáról;
-    7/2005. (III.1.) KvVM rend. a felszín alatti víz állapota szempontjából érzékeny területeken lévő települések besorolásáról szóló. (XII.25.) KvVM rendelet módosításáról;
-    28/2004. (XII. 25.) KvVM rendelet a vízszennyező anyagok kibocsátásaira vonatkozó határértékekről és alkalmazásuk egyes szabályairól;
-    30/2008. (XII. 31. ) KvVM rendelet a vizek hasznosítását, védelmét és kártételeinek elhárítását szolgáló tevékenységekre és létesítményekre vonatkozó műszaki szabályokról;
-    10/2010. (VIII.18.) VM rendelet a felszíni víz szennyezettségi határértékeiről és azok alkalmazásának szabályairól;
-    43/2007. (VI. 1.) FVM rendelet a nitrátérzékeny területeknek a MePAR szerinti blokkok szintjén történő közzétételéről;
-    1042/2012 (II. 23.) Korm. hat. Magyarország vízgyűjtő-gazdálkodási terve (VGT);
-    1821/2015. (XI. 12.) Korm. hat. a Balaton Területfejlesztési Koncepció (2014–2030) és a Balaton Területfejlesztési Stratégiai Program elfogadásáról, valamint a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet területén a 2014–2020-as uniós és hazai forrásokból megvalósuló beruházásokról;
-    1721/2015. (X. 6.) Korm. hat. a Vidékfejlesztési Program 2015. évre szóló éves fejlesztési keretének megállapításáról;



Kapcsolódó intézményrendszer
–    vízjogi engedélyeztetést a területileg illetékes vízügyi hatáskörrel rendelkező Megyei Katasztrófavédelmi igazgatóság folytatja le,
–    víztest állapotáról vagyonkezelői nyilatkozatot a vízjogi engedélyekhez a területileg illetékes Vízügyi Igazgatóságoktól kell beszerezni. (a vízügyi hatóság és a vízügyi igazgatóság nem ugyanazon szerv!)
–    környezetvédelmi eljárásokat, a Megyei Kormányhivatal, Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály folytatja le,
–    talajvédelemi eljárásokat a Megyei Kormányhivatal, Élelmiszerlánc-biztonsági, Növény- és Talajvédelmi Főosztálya folytatja le,
–    ingatlannal kapcsolatos ügyintézésben a Megyei Kormányhivatal, Földhivatali Főosztálya jár el,
–    építéssel kapcsolatos ügyekben a Megyei Kormányhivatal, Építésügyi és Örökségvédelmi, Hatósági, Oktatási és Törvényességi Felügyeleti Főosztálya jár el.

 

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám