REL együttműködés

2024. első napjától visszaválthatóvá válnak a Magyarországon forgalomba kerülő fém, műanyag és üveg italcsomagok – maximum 3 literes kiszerelésig. Felhívjuk tagjaink figyelmét, hogy a kötelező visszaváltási díjjal és DRS termékek jelölésére vonatkozó szabályok a kistermelőket is érintik, amennyiben 5000 darabot meghaladja a kibocsátásuk. Online tájékoztatót szervez a kamara 2024. május 15-én.

A visszaváltási díj megállapításának és alkalmazásának, valamint a visszaváltási díjas termék forgalmazásának részletes szabályairól szóló 450/2023. (X. 4.) Korm. rendelet  hatálya alá tartoznak a kötelezően visszaváltási díjas italcsomagolások, amelyek fogyasztásra kész vagy koncentrátum italtermékek 0,1-3 literig terjedő űrtartalmú csomagolásai. A csomagolások műanyag, fém vagy üveg alapanyagúak, palack vagy doboz formájúak, nem újrahasználható (egyutas) vagy újrahasználható (többutas) csomagolások.

A kötelező visszaváltási rendszer (Deposit and Return System) szabályozása szerint 2024.07.01-től csak olyan visszaváltási díjas termék hozható forgalomba, amelyre a gyártó a visszaváltási díjat befizeti a MOHU felé.

A kötelező visszaváltási díj alól kivételt képeznek a tej és tejalapú italtermékek, valamint a csekély mennyiségű kibocsátók termékei, amelyek által a forgalomba hozott műanyag, fém vagy üveg alapanyagú, 0,1–3 literig terjedő űrtartalmú fogyasztói csomagolású italtermék száma a tárgyévben nem haladja meg az 5.000 darabot. Tehát kizárólag ezekben az esetekben nem szükséges a regisztrációt elvégezni.

A kötelezően visszaváltási díjas rendszerbe a gyártóknak a forgalomba hozatal időpontját megelőzően legalább 45 nappal a koncessziós társaság által biztosított elektronikus felületen kezdeményezniük kell a kötelezően visszaváltási díjas termékek regisztrációját. Amennyiben a regisztráció során megadott bármely jellemző megváltozik, a gyártónak újra kell kezdeményezni a termék regisztrációját, ha a gyártó a kötelezően visszaváltási díjas terméket nem forgalmazza tovább, ezt a tényt be kell jelentenie az elektronikus felületen.

A gyártó a visszaváltási díjat a tárgyhónapban forgalomba hozott, kötelezően visszaváltási díjas, nem újrahasználható termék után havonta, a tárgyhónapot követő hónap utolsó napjáig fizeti meg a koncessziós társaság részére.

A termékeknek a jogszabályban közzétett jelölési követelményeknek is meg kell felelniük, amelyek itt elérhetőek.

A DRS termékregisztrációhoz a visszaváltási és a nem kötelező visszaváltási rendszerben érintett tagjaink (gyártók és első forgalomba hozók) részére korábbi anyagainkban itt és itt foglaltuk össze a teendőket.

A regisztrációra vonatkozó további részletekről itt tájékozódhat.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a jogszabállyal érintett tagjai számára ingyenes webináriumot szervez 2024. május 15., szerda 9:00-tól 10:00-ig a MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. szakértőjének közreműködésével, amely során Szabó Szilvia közreműködésével áttekintést adunk a rendszerről, a legfontosabb lépésekről annak érdekében, hogy a termékek forgalmazásában, a fogyasztók ellátásában érdekelt tagjaink a szükséges – esetleg eddig halogatott – feladatokat fel tudják mérni és az intézkedéseket meg tudják tenni.

Az online tájékoztató azokat a lényeges témákat fogja érinteni, - mint például a DRS rendszer általános felépítése és működése, a gyártók/forgalmazók felelősségei és kötelezettségei, a kötelezően visszaváltható termékek kategóriái -, amelyekre a gyártóknak szükségük van ahhoz, hogy legkésőbb 2024.07.01-től zökkenőmentesen tudjanak részt venni a rendszerben.

 

Várjuk jelentkezését az alábbi felületen és reméljük, hogy találkozunk az online kerekasztal-beszélgetésen! 

https://events.teams.microsoft.com/event/0efed039-745a-482b-aecd-91db12d64ac0@0eba3a55-a818-4b79-8722-c5ef6794d187

 

A megjelent rendelettel összhangban módosult a kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer működésének részletes szabályairól szóló 80/2023. (III. 14.) Korm. rendelet, amelyről az korábbi cikkünkben írtunk.

 

NAK / Tószegi-Faggyas Katalin

 

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám