REL együttműködés

2024. első napjától visszaválthatóvá válnak a Magyarországon forgalomba kerülő fém, műanyag és üveg italcsomagok – maximum 3 literes kiszerelésig. Felhívjuk tagjaink figyelmét, hogy a kötelező visszaváltási díjjal és DRS termékek jelölésére vonatkozó szabályok a kistermelőket is érintik, amennyiben 5000 darabot meghaladja a kibocsátásuk. Online tájékoztatót szervez a kamara 2024. május 15-én.

A visszaváltási díj megállapításának és alkalmazásának, valamint a visszaváltási díjas termék forgalmazásának részletes szabályairól szóló 450/2023. (X. 4.) Korm. rendelet  hatálya alá tartoznak a kötelezően visszaváltási díjas italcsomagolások, amelyek fogyasztásra kész vagy koncentrátum italtermékek 0,1-3 literig terjedő űrtartalmú csomagolásai. A csomagolások műanyag, fém vagy üveg alapanyagúak, palack vagy doboz formájúak, nem újrahasználható (egyutas) vagy újrahasználható (többutas) csomagolások.

A kötelező visszaváltási rendszer (Deposit and Return System) szabályozása szerint 2024.07.01-től csak olyan visszaváltási díjas termék hozható forgalomba, amelyre a gyártó a visszaváltási díjat befizeti a MOHU felé.

A kötelező visszaváltási díj alól kivételt képeznek a tej és tejalapú italtermékek, valamint a csekély mennyiségű kibocsátók termékei, amelyek által a forgalomba hozott műanyag, fém vagy üveg alapanyagú, 0,1–3 literig terjedő űrtartalmú fogyasztói csomagolású italtermék száma a tárgyévben nem haladja meg az 5.000 darabot. Tehát kizárólag ezekben az esetekben nem szükséges a regisztrációt elvégezni.

A kötelezően visszaváltási díjas rendszerbe a gyártóknak a forgalomba hozatal időpontját megelőzően legalább 45 nappal a koncessziós társaság által biztosított elektronikus felületen kezdeményezniük kell a kötelezően visszaváltási díjas termékek regisztrációját. Amennyiben a regisztráció során megadott bármely jellemző megváltozik, a gyártónak újra kell kezdeményezni a termék regisztrációját, ha a gyártó a kötelezően visszaváltási díjas terméket nem forgalmazza tovább, ezt a tényt be kell jelentenie az elektronikus felületen.

A gyártó a visszaváltási díjat a tárgyhónapban forgalomba hozott, kötelezően visszaváltási díjas, nem újrahasználható termék után havonta, a tárgyhónapot követő hónap utolsó napjáig fizeti meg a koncessziós társaság részére.

A termékeknek a jogszabályban közzétett jelölési követelményeknek is meg kell felelniük, amelyek itt elérhetőek.

A DRS termékregisztrációhoz a visszaváltási és a nem kötelező visszaváltási rendszerben érintett tagjaink (gyártók és első forgalomba hozók) részére korábbi anyagainkban itt és itt foglaltuk össze a teendőket.

A regisztrációra vonatkozó további részletekről itt tájékozódhat.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a jogszabállyal érintett tagjai számára ingyenes webináriumot szervez 2024. május 15., szerda 9:00-tól 10:00-ig a MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. szakértőjének közreműködésével, amely során Szabó Szilvia közreműködésével áttekintést adunk a rendszerről, a legfontosabb lépésekről annak érdekében, hogy a termékek forgalmazásában, a fogyasztók ellátásában érdekelt tagjaink a szükséges – esetleg eddig halogatott – feladatokat fel tudják mérni és az intézkedéseket meg tudják tenni.

Az online tájékoztató azokat a lényeges témákat fogja érinteni, - mint például a DRS rendszer általános felépítése és működése, a gyártók/forgalmazók felelősségei és kötelezettségei, a kötelezően visszaváltható termékek kategóriái -, amelyekre a gyártóknak szükségük van ahhoz, hogy legkésőbb 2024.07.01-től zökkenőmentesen tudjanak részt venni a rendszerben.

 

Várjuk jelentkezését az alábbi felületen és reméljük, hogy találkozunk az online kerekasztal-beszélgetésen! 

https://events.teams.microsoft.com/event/0efed039-745a-482b-aecd-91db12d64ac0@0eba3a55-a818-4b79-8722-c5ef6794d187

 

A megjelent rendelettel összhangban módosult a kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer működésének részletes szabályairól szóló 80/2023. (III. 14.) Korm. rendelet, amelyről az korábbi cikkünkben írtunk.

 

NAK / Tószegi-Faggyas Katalin

 

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám