A fogyasztók kegyeiért vívott termékfejlesztési harcból a joghurtok sem maradhatnak ki. Ennek köszönhetően egyre több „különleges” joghurtkészítmény jelenik meg az üzletek polcain, mint például a gyógynövények, hozzáadott fehérje, rost, vagy éppen kevesebb cukor hozzáadásával készült termékek.
A joghurtok cukortartalma ismert tény, így a kevesebb, vagy éppen a hozzáadott cukrot nem tartalmazó termékek piaca egyre jelentősebb. Az Innova Market Inights jelentése alapján 2014 és 2018 között 68,2%-al nőtt az alacsony cukortartalomra és a hozzáadott cukormentességre utaló állítások előfordulása. Mivel a cukor az eltarthatóság és az édes íz biztosítása mellett nagyban hozzájárul a végtermék szerkezetéhez és szájérzetéhez, az előállítók intenzív édesítőszereket és különböző hidrokolloidokat alkalmaznak. Az aceszulfám K és a szukralózt régóta használják a joghurtok édesítésére, de a mesterséges édesítőszerekkel kapcsolatos ellenérzések fokozódásának köszönhetően alkalmazásuk csökken. Helyettük inkább a természetes összetevőket, mint például a sztívia és a szerzetesek körtéjének (monk fruit) kivonatát részesítik előnyben. Megoldást jelenthet az eritritol és az allulóz alkalmazása, amelyek nem minősülnek hozzáadott cukornak, ugyanakkor biztosítják az édes ízérzetet.
A joghurtok ízesítésében új variánsok jelentek meg az elmúlt években, mint a kávé, a vattacukor, a sütőtök, a mogyoró vajkrém, vagy akár a különböző ízesítésű fánkok. A gyógynövények kedvelői számára igazi kényeztetést jelenthet a levendulával, narancsvirággal vagy hibiszkusszal készült joghurtok. A különböző nemzetek joghurtjai közül itthon a görög a legismertebb, de a nemzetközi piacon találkozhatunk francia, bulgár vagy akár svájci stílusú termékekkel is.
A nemzetek és kultúrák keveredésének köszönhetően újabb és újabb izgalmas termékek fognak megjelenni az üzletek polcain, hogy kielégítsék a fogyasztók igényeit.
Dr. Szűcs Viktória/NAK