Nemzetközi hírek

A Külföldi Piacra Lépés nevű ismeretterjesztő online konferencia 2021. november 24-én került megrendezésre a Portfolio.hu szervezésében, az EXIM (Magyarország Hivatalos Exporthitel-Ügynöksége) és a HEPA (Magyar Exportfejlesztési Ügynökség) támogatásával. A konferencia célja a kis- és középvállalkozások (kkv-k) elindulásának támogatása a globális piacok irányába.

A Külföldi Piacra Lépés konferencia három előadásból és egy kerekasztal-beszélgetésből állt. Először a Hogyan találjuk meg a piacunkat? előadást hallhattuk Vadász Illéstől, a Google Magyarország munkatársától, majd Szabó István Attila, az EXIM üzleti vezérigazgató-helyettese mutatott be a kkv-knak szóló pénzügyi konstrukciókat. A harmadik előadás során a HEPA exportfejlesztési és támogatási eszköztárát mutatta be Kocsis Péter, a HEPA Üzletfejlesztési és Vállalati Kapcsolatok Igazgatóság igazgatóhelyettese. Végezetül a Hogyan induljunk el? gondolatébresztő kerekasztal-beszélgetés zárta a konferenciát.

HOGYAN TALÁLJUK MEG A PIACUNKAT?

Az első előadás során egy ingyenesen használható piackutatási kereső platform került bemutatásra. A platform segítségével a lehetséges célpiacok köre, célpiaci területen használt nyelvek; az egyes országok kiválasztott kereskedelmi cikkek importjára való nyitottsága; a célországok gazdasági jellemzői; valamint az online fizetőfelületek használata az adott országon vagy országokon belül.

 PÉNZÜGYI KONSTRUKCIÓK A KIS-ÉS KÖZÉPVÁLLALKOZÁSOK SZÁMÁRA

Szabó István Attila előadásának első részében az EXIM által nyújtott biztosítási és finanszírozói csomagokat mutatta be. Ebbe a kategóriába tartoznak a rövid- és hosszú-távú hitelek és biztosítások, amelyek elősegíthetik külföldi piacszerzést. Emellett az EXIM rendelkezik egy országkockázat-adatbázissal is.

Az EXIM által ajánlott, kkv-knak szóló pénzügyi konstrukciók a következők: Fordulat Beruházási Hitel, a decembertől megjelenő EXIM Zöld Finanszírozás és a „kifektetési kedvezményes hitelprogram”; utóbbi a magyar vállalatok külföldön történő vállalatfelvásárlásait tudja segíteni.

A HEPA EXPORTFEJLESZTÉSI ÉS -TÁMOGATÁSI ESZKÖZTÁRA

Kocsis Péter bemutatta a Nemzeti Exportstratégia kulcsfontosságú részeit, a HEPA szolgáltatásait, valamint a HEPA által a 2020-ban elért eredményeket is.

A Nemzeti Exportstratégia célja a hazaivállalkozások stratégiai integrálása és versenyképességük növelése a globális piacon. A nagyvállalatok 80%-os dominanciája jellemző a külpiacon, és ezt tervezi csökkenteni a Nemzeti Exportstratégia az innovatív cégek támogatásával.

A HEPA szolgáltatásai nagyrészt térítésmentesesek és testreszabottak, és a hazai, exportban már jelenlévő, vagy arra törekvő cégek tudják igénybe venni őket, egy exportérettségi kérdőív kitöltése után.  A szolgáltatások közé tartozik a külpiaci megjelenés segítése (üzleti fórumokon, kiállításokon, konferenciákon való részvétel), a külpiaci partnerkeresés (a HEPA saját, szakmai kapcsolatrendszerén keresztül), a külpiaci tanácsadás (exportstratégiai konzultáció, exportérettség vizsgálata, és külpiaci tanácsadás), külpiaci információk terjesztése (az Exportakadémia Képzési központon keresztül) és a pályázatkezelés. Egyik kiemelkedő, aktuális pályázat a kkv-k számára a Külpiaci Növekedési Támogatási Program, de megemlítendőek a Jövő exportőrei beruházási hitel, valamint az exporthitel-biztosítások is.  

 HOGYAN INDULJUNK EL? -KEREKASZTAL BESZÉLGETÉS

(résztvevők: Braunmüller Lajos (Portfolio.hu), Vadász Illés (Google Magyarország), Pintér Áron (Maileon Data, Driven Marketing), Kocsis Péter (HEPA), Szőke Orsolya (EXIM))

A kerekasztal beszélgetés során az előadók megvitatták, hogy mely lépések szükségesek a sikeres külpiaci nyitáshoz. Fontosnak vélték a megcélzott külpiacok általános felmérését (pl. csomagolási igények, termékösszetevők iránti elvárások), a potenciális külföldi partnerek minősítését (akár a HEPA nemzetközi beszerzői adatbázisa, akár a külgazdasági attaséi hálózaton keresztül), az exportérettség felmérését (HEPA Exportérettségi kérdőív), a nyelvismeretet, a cégvezetés elköteleződését a külpiacra lépés iránt (amit a generációváltás sokszor elősegít), és a profi üzleti modellek szerepét. Emellett kiemelték a marketingbe való jelentősebb befektetésnek a fontosságát, mint egy olyan tényezőt, amely a hazai exportőröknél nem mindig kap kellő figyelmet.

Kapcsolódó Linkek:

 

(NAK/Kormos Anna)

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Ügyfélszolgálati irodák elérhetőségei

ŐSTERMELŐ, ŐCSG KERESŐ