Nemzetközi hírek

A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal az Express Innovation Agency közreműködésével webinárium sorozatot szervez a Horizont2020 (H2020) keretrendszert felváltó, Horizont Európa (HE) program pályázási és projektmenedzsment szabályairól.

Az interaktív előadásokon való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. További információk, a webinárok tervezett időpontjai, illetve a regisztrációs felület az NKFI Hivatal honlapján érhető el.

A sorozat harmadik előadása, mely április 5-én került megrendezésre, a Horizont Európa keresztrendszerhez kapcsolódó elektronikus ügyintézési felület, a Funding and Tenders Portal lehetőségeit és használatát mutatta be.

Az előadássorozat ezen alkalmával a résztvevők választ kaphattak az alábbi kérdésekre:

  • Hogy lehet eligazodni a portálon található pályázati lehetőségek, egyéb funkciók között?
  • Hol találhatóak a Horizont Európa keretprogram felhívásai és háttérdokumentumai?
  • Hogyan lehet hatékonyan keresni a portálon?
  • LEAR, FSIGN, PLSIGN: Betűszavak, szerepkörök és jogosultságok a rendszerben: kihez milyen feladatkört rendeljünk?

A Funding & Tenders Portal lehetőséget nyújt az úniós támogatások feltérképezésére, a szükséges háttér dokumentumok megismerésére, egyéni, intézményi, illetve értékelői és szakértői regisztrációra, továbbá a pályázati ciklus során a pályázati anyag előkészítésére és benyújtására, szerződéskötésre, beszámolási kötelezettség teljesítésére, formális kommunikációra, valamint az ellenőrzéssel/audittal kapcsolatos tevékenységekre.

Az előadás során gyakorlati példákon keresztül bemutásra került a portál kereső felülete, a keresési és szűrési opciók, a felhívások leírásásnak szerkezete, a szükséges információk és háttérdokumentumok (munkaprogramok, támogatási szerződés minta, pályázati és elszámolási formadokumentumok), továbbá a pályázatelőkészítési felület elérhetősége.

Fontos megjegyezni, hogy a részvétel a Horizont Európa keretprogram pályázataiban minden esetben intézményhez kötött, a pályázatok benyújtásához tehát regisztrált intézményi profillal kell rendelkezni, melyet naprakészen kell tartani. Itt szükséges rögzíteni az intézményi szerepköröket is, melyek az következők lehetnek:

  • LEAR (Legal Entity Appointed Representative): az intézményi adatok kezelője és a projektszerepek kiosztója
  • Account Administrator: a LEAR segítője, de kevesebb hozzáférési joggal bír
  • LSIGN (Legal Signatory): aláírási jogkörrel rendelkező vezető
  • FSIGN (Financial Signatory): pénzügyi vezető, a pénzügyi beszámolók aláírója
  • AuCo (Audit Contact): az auditorokkal való tárgyalások lefolytatója

Az alapvető intézményi szerepeken kívül nyertes projekt esetén meg kell adni a projekthez rendelt, a megvalósításért felelős kötelező szerepeket is az alábbiak szerint:

  • PCoCo/CoCo ((Primary) Coordinator Contact): elsődleges kapcsolattartó
  • PaCo (Participant Contact): az intézmény első embere a projekt kapcsán
  • LSIGN: a projekthez rendelt aláírási jogkörrel rendelkező vezető, jogi ügyekben döntéshozó
  • FSIGN: a projekthez rendelt pénzügyi vezető, pénzügyi dokumentumok aláírója

A portálon keresztül továbbá felhasználói útmutató, tematikus blokkok szerinti IT támogatás és FAQ is elérhető, partnerkeresési lehetőség is biztosított, pályázati statisztikák is megjeleníthetőek.

A hasznos linkeket is tartalmazó teljes előadás megtekinthető az NKFIH weboldalán.

A következő, a Költségekről általában című webinárium időpontja 2022. április 26.

NAK/ Pók Zóra

 

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

ŐSTERMELŐ, ŐCSG KERESŐ

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám