Országos hírek

Valaha a Hajdúböszörmény központjában állt egykori posta volt az ügyintézés egyik fő helyszíne. December 15-én újra élet költözött az ingatlanba: a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara új szolgáltató központja nyílt itt meg.

 

Hajdúböszörmény centrumában, a Kálvin téri egykori postahivatalban újra sürgés-forgásra figyeltek fel a helybéliek a szürke, havas csütörtöki kora délelőttön. Ám nem levél vagy csekk feladására vártak a helyiségben, hanem megnyitóra készültek.
Odakinn a ház homlokzatán felirat hirdette, hogy ez az épület már a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara „birtoka”: a köztestület új, Szolgáltató Hálóztat projektje keretében az új – és egyben első – kamarai szolgáltató központot helyezték el itt. És nem lehetett nem észrevenni, hogy a NAK arculatváltásának első jegyei is itt köszöntek vissza.


Belül, a bejárattal szemben óriási nagy, világító új NAK-embléma – beljebb pedig a kisebb méretű NAK Szolgáltató Központ-embléma, az asztalokon pedig az egységes megjelenéshez igazodó asztali névtáblák –, a logó színösszeállításával összhangban a zöld, a halványzöld és a piros dominál. Az utóbbi szín a várótér lámpabúráit, előbbiek az ízléses fapadok ülőpárnáinak huzatjait és a falakat borítja. Körben pedig a szintén az egységességhez igazodó plakátok, a kamarai szakkiadványok és füzetek, a hirdetőfal együtt „üzenik”, hogy a mi mindennel foglalkozik a megújuló NAK, mi minden szolgáltatásért, szakmai, pályázati tanácsért, segítségért, ügyintézésért kereshetik meg itt a helyi falugazdászokat és más szakértőket az ide betérő kamarai tagok.
Kora délelőtt az ügyfélfogadás a megnyitóra tekintettel szünetelt, így a modern ügyfélhívó rendszert nem volt aki kipróbálja, és egyelőre a szüleiket esetleg elkísérő gyerekek számára a várótérben kialakított játszósarokban sem volt senki. Ellenben a belső tanácsteremben, illetve az öt, fa-virágládákkal díszített, íves paravánokkal elválasztott pultot felvonultató ügyfélfogadó mögötti konferenciateremben szép számban gyülekeztek a vendégek, az országos és a Hajdú-Bihar megyei kamarai, a városi vezetők, a hajdúsági gazdálkodók és más városi, megyei meghívottak.


Mielőtt még bármelyik vendég feltehette volna a kérdést, hogy de miért éppen Hajdúböszörményben és miért éppen az egykori postaépületben alakította ki a NAK ezt az új centrumát, Győrffy Balázs NAK-elnök, majd Szabó Sándor, a kamara megyei elnöke idő előtt megadta a választ. Győrffy Balázs azt mondta, hogy egyfelől azért, mert Hajdú-Bihar az ország meghatározó agrármegyéje – ezt Szabó Sándor később számokkal is igazolta: 32876 megyei kamarai tagot és 28700 őstermelőt tartanak nyilván – másfelől mert, a hajdúböszörményi önkormányzat nyitottnak és együttműködőnek bizonyult.
– Legelőször a polgármester úr házát néztük ki… – kezdte az indoklást tréfásan Szabó Sándor, majd a nagy nevetés közepette hozzátette: – …mármint a városházát... De ott a falakat nem lehetett lebontani, így aztán „visszafoglaltuk” az egykori postát. És most már újra lehet itt ügyeket, igaz csak agrárügyeket intézni.


A megyei elnök hozzátette, a helyszínkiválasztástól a december 15-i átadásig szűk két hónap telt el, ennyi idő alatt kellett a szükséges átalakításokat elvégezni. A jelenlévők a levetített, az „átszabást” összefoglaló kisfilmet megtekintve és helyiséget személyesen is körbejárva meggyőződtek róla: a közreműködők hatékony és jó munkát végeztek.
Leegyszerűsítve: a szolgáltató központ úgy néz ki, ahogy egy ügyfélbarát szolgáltató központnak a 21. században ki kell néznie. (Nyugat-Magyarországon, a Vas megyei Sárváron nyílik majd a következő ilyen. A NAK mindkettőt úgynevezett pilot projekt keretében hozza/hozta létre, majd a két helyszín működésének tapasztalatait felhasználva alakítja ki az újabb „irodákat”. A kamara tervei szerint az ország valamennyi megyéjének járásában létesülne egy ilyen központ.)

 

Kulturált körülmények


Kis Attila hajdúböszörményi polgármester meg is jegyezte, buta az a városvezető, aki egy ilyen bázist visszautasít. Hozzátette: mivel maga is kamarai tag, úgy érzi, az ő tagdíja ilyenformán „jó helyre ment”. Mint mondta, a hazai gazdatársadalom nem volt felkészülve arra, hogy a támogatás-igényléstől kezdve a konkrét felhasználásig és az elszámolásig mit és hogyan kell végeznie, így, hogy a kamara maga lépett és segít ezzel a központtal mindenben, a régi és az új pályázóknak kevésbé kell aggódniuk.
Aztán az ünnepélyes szalagátvágás, a jelképes átadás után házigazdaként Szabó Sándor vezette körbe a helyiségen kamarai kollégáit – ezalatt a konferenciateremben a gazdák a központban helyet kapott külső szolgáltató cégek, hatóságok bemutatkozását hallgatták –, és büszkén jegyezte meg:
– Igazi gazdacentrum lesz majd!

A NAK-elnök volt ez ,,első ügyfél"...


Győrffy Balázs pedig az ügyfélhívót is „felavatta”: a 104-es sorszámot adta ki neki a gép. A 3-as pulthoz szólították is, de udvariasan elhárította az ügyintézés lehetőségét.
Nem úgy az a házaspár, akinek problémáit a 3-as pultnál már valóban „kezelésbe vették”. Csodálkoztak is, mi ez a hangos felhajtás, majd miután megtudták a falugazdásztól, hogy voltaképpen most nyílt meg a központ, rezignáltan tudomásul vették, és hallgatták tovább a kamarai munkatársat.
Ebből is látszott, hogy a helyi gazdálkodóknak hamar „természetessé” vált az új helyszín. Mint anno a Kálvin téri postahivatal…

 


(nak.hu) (fotó: NAK/MTI)

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

ŐSTERMELŐ, ŐCSG KERESŐ

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám