A GlobalData piackutató cég nemrég közzétett felmérése alapján a válaszadók 43%-a arra számít, hogy a vírushelyzet lassan fog javulni országukban. Ezzel összhangban a sör- és almaborfogyasztással kapcsolatos szokásaik is némi változást mutattak.
A megkérdezettek 45%-a vásárolt ugyanannyi vagy még több sört a vírus kitörése óta. Ellenben csak 28% csökkentette részben vagy egészben sörfogyasztását. Az almaborfogyasztási szokások szintén változtak a járványidőszak alatt. A válaszadók 33%-a fenntartotta vagy növelte a megvásárolt almabor mennyiségét, míg 28-uk csökkentette részben vagy egészben ezen termékek beszerzését.
A sör- és almabor-előállítók kilátásai várhatóan elmaradnak a COVID-19 előtti várakozásoktól, és a kialakult helyzet a kis és nagyvállalatokat kihívás elé állítja. A fogyasztók azonban fokozatosan térnek vissza megszokott márkáikhoz − az olcsóbb alternatívák helyett − és hajlandóak akár felárat is fizetni értük. A GlobalData előrejelzése alapján a sör és almabor globális piaca 2022-re fogja elérni a 2019-es értékeket (630,4 milliárd dollár).
Dr. Szűcs Viktória/NAK