Az élelmiszer-vállalkozások által működtetendő önellenőrzési rendszerre vonatkozó követelményekről szóló 28/2017. (V. 30.) FM rendelet módosításának korábbi tervezete kapcsán a NAK is kifejezte a megvalósíthatósággal kapcsolatos kétségeit a Minisztérium felé.
Némileg módosítva került most a Közlönybe a 61/2023. (XI. 20.) AM rendelet, mely szerint a kis- és középvállalkozások kivételével, minden vállalkozásnak elektronikus, folyamatosan végrehajtott, megfelelően részletes önellenőrzési tervvel kell rendelkeznie 2024. május 1-től. Az ehhez használt informatikai rendszernek alkalmasnak kell lennie arra, hogy ahhoz az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv távolról és a helyszíni ellenőrzés során is hozzáférhessen (a NÉBIH által a honlapján közzétett műszaki feltételek szerint).
Meghatározásra került az önellenőrzést végző személy, aki az önellenőrzési terv végrehajtásáért felelős. A kijelölt személy nevét a továbbiakban tartalmaznia kell az önellenőrzési tervnek.
A kapcsolódó dokumentumokat ezentúl legalább két évig kell megőrizni.
Ez a rendelet a kihirdetését (2023.11.20.) követő 15. napon lép hatályba.
A rendelet részleteit a Magyar Közlöny 164. számában olvashatják.
NAK / Köbli Brigitta