Közös Agrárpolitika

Az idei évben is számos beruházási pályázat jelenik meg, azonban nem szabad megfeledkezni a már elnyert és megvalósított projektek záró fenntartási jelentéséről sem.

Főszabály szerint minden VP-s beruházási támogatási esetén a pályázatból beszerzett eszközöket, létesítményt, valamint a projekt közvetlen céljaihoz kapcsolódó szolgáltatásokat (pl. precíziós szolgáltatások) rendeltetés szerint kell használni a fenntartási időszakban. A projekt tárgya csak az IH előzetes jóváhagyásával idegeníthető el vagy adható bérbe. Ügyeljünk arra, hogy jótállás alapján történik csere, amortizáció, lopás, működésképtelenné, használhatatlanná válás, akkor azt a Kincstár által rendszeresített formanyomtatványon be kell jelenteni, majd önerőből lecserélni.

Előfordulhat olyan eset, hogy a fenntartási kötelezettség a fennálló veszélyhelyzet miatt nem teljesül, ekkor az eseményről a fenntartási időszakot érintő változás bejelentést kell tenni. Természetesen részletesen be kell mutatni, hogy a veszélyhelyzet mennyiben érintette az adott projektre vonatkozóan előírt, vállalt kötelezettség teljesítését, milyen ok-okozati összefüggésben hiúsította/hiúsítja meg valamely kötelezettségvállalás teljesítését. A változás bejelentésben dátum szerint fel kell tüntetni a kötelezettség teljesítéséből kieső időt, továbbá azt is, hogy a kedvezményezett mikortól tud újra megfelelni a kötelezettségvállalásának.

Ha a kedvezményezettnek továbbfoglalkoztatási (foglalkoztatotti létszám fenntartási) kötelezettsége áll fenn, akkor a projekt befejezését követően a záró projekt fenntartási jelentésben a kötelezettség teljesítéséről be kell számolnia az IH felé.

Az adatszolgáltatás keretében megadott létszám adatokat megfelelően alá kell támasztani, ezért csatolni szükséges a számítás alapját képező alapnyilvántartásokat (foglalkoztatotti létszámra vonatkozó nyilvántartás, jelenléti ívek, munkaszerződések, munkaköri leírások), kapcsolódó bevallásokat és más igazoló dokumentumokat (mérlegbeszámoló, SZJA bevallás, társasági adóbevallás, ’08M bevallások, munkaügy-statisztikai adatszolgáltatás/jelentés).

A záró projekt fenntartási jelentést a fenntartási időszakot követően kell beadni, elektronikus úton az alátámasztó dokumentumok csatolásával. A jelentés elfogadásáról a kedvezményezett ügyfélkapun keresztül kap tájékoztatást.

Az adatszolgáltatás benyújtására vonatkozó részletekről a 45/2024 (VII.19.) -es számú Kincstári közleményben lehet olvasni.

Németh Bálint /NAK/

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

ŐSTERMELŐ, ŐCSG KERESŐ

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám