Mezőgazdasági termelés

Az Európai Unió idén is meghirdette a mezőgazdasági termékek tájékoztatására és promóciójára vonatkozó, belső piacon vagy harmadik országokban megvalósuló összetett és egyszerű programok támogatását a 2024 évre meghirdetett Munkaprogram és az ahhoz kapcsolódó támogatási keretösszegek alapján, összesen 185,9 millió EUR értékben az EU-ban működő reprezentatív szakmai szervezetek, elismert szakmaközi szerveztek és termelői szervezetek valamint az agrár-élelmiszeripar területén működő, a promóciós tevékenységet közfeladatként ellátó, az ágazatot képviselő szervezetek részére.

Az intézkedés jogszabályi hátterét, valamint a támogatás igénybevételének feltételeit 2024-ben az alábbi közösségi rendeletek és tájékoztató dokumentumok tartalmazzák:

Mind az összetett, mind az egyszerű pályázatokat közvetlenül az Európai Bizottsághoz kell benyújtani az erre rendszeresített EU Funding & Tenders online felületen. Idén a pályázatok leadási határideje 2024. május 14. 17.00 óra. A pályázatok elbírálását mindkét programtípus esetében a Bizottság végzi. A pályáztatási folyamat lebonyolítását a Bizottság a REA ügynökségén keresztül valósítja meg, illetve összetett programok esetén a támogatási szerződés megkötését is az ügynökségen keresztül bonyolítja, valamint a programok végrehajtásának ellenőrzését is közvetlenül végzi.

Az egyszerű programok esetében állapít meg feladatot a közösségi szabályozás a tagországi illetékes hatóságok számára, amelyet a 31/2017. (VI. 9.) FM rendelet szabályoz. A rendelet továbbá a pályázókra vonatkozóan állapít meg bizonyos kötelezettségeket. Magyarországon az egyszerű programok irányításával kapcsolatos feladatokat, a támogatási szerződés megkötését, a program végrehajtásának ellenőrzését és kifizetését a Kincstár végzi.

A most közzétett 22/2024 (IV.05.) Kincstári Közlemény a Bizottság által elfogadott egyszerű programok esetében a támogatás igénybevételének feltételeit állapítja meg, amely a következő lépésekből áll:

  1. A végrehajtó szerv(ek) kiválasztásának ellenőrzése:
  • a pályázó (javaslattevő szervezet/kedvezményezett) a program végrehajtására végrehajtó szerve(ke)t választhat ki;
  • a legjobb ár-érték arányt biztosító versenyeztetési eljárással, az összeférhetetlenség kizárásával kell kiválasztania a program végrehajtásával megbízott szerv(ek)et;
  • amennyiben nem esik a közbeszerzési törvény hatálya alá, legalább három árajánlatot kell bekérnie. Ha a közbeszerzési törvény hatálya alá tartozik, akkor közbeszerzési eljárás során kell kiválasztani a végrehajtó ügynöksége(ke)t.
  • A programot a pályázó szervezet is végrehajthatja, ha hároméves tapasztalattal rendelkezik promóciós intézkedések végrehajtási területén és biztosítja, hogy a költségek nem haladják meg a szokásos piaci árakat.
  • A pályázó (javaslattevő szervezet) köteles a végrehajtó szervezetre és a kiválasztására vonatkozó dokumentumokat a pályázat támogatásáról szóló Bizottsági döntés tagország felé történő értesítésétől számított 45 naptári napon belül benyújtani a Kincstár részére elektronikus úton, a mvh.allamkicstar.gov.hu honlapon keresztül.

 

  1. A szerződés (támogatási megállapodás) felek által történő aláírása:
  • a pályázónak a program elfogadásáról szóló Bizottsági határozat Magyarországhoz történő hivatalos megküldésének napjától számított 90 naptári napon belül szerződést kell kötnie a Kincstárral;
  • az aláíráskor rendelkeznie kell:
    • ügyfél-azonosítóval
    • bejelentett fizetési számlaszámmal
    • jóváhagyott végrehajtó szervezettel (kivétel, ha a programot maga hajtja végre)

 

  1. A program megvalósítása és a tevékenységek Kincstár részére történő bejelentése:
    • program végrehajtásának kezdőnapja a támogatási megállapodás aláírásának időpontját követő hónap első napja.
    • A támogatási megállapodás aláírását megelőzően kérelmezhető a kezdőnap legfeljebb 6 hónappal történő elhalasztása. A halasztás iránti kérelmet a mvh.allamkincstar.gov.hu honlapon keresztül elektronikusan kell benyújtani.
    • A program végrehajtása során a támogatás igénybevételéhez, a programbejelentő,

a megállapodásban előírt tevékenység megkezdésének első napja előtt legkésőbb 10 nappal, kizárólag a www.mvh.allamkincstar.gov.hu honlapon keresztül nyújtható be.

 

  1. Az előlegfizetés iránti kérelem benyújtása:
  • Az előlegfizetés iránti kérelem a támogatási megállapodás aláírásától számított 30 napon belül, kizárólag a mvh.allamkincstar.gov.hu honlapon nyújtható be
  • Az előleg mértéke az az Unió által jóváhagyott pénzügyi hozzájárulás legfeljebb 20%-a lehet.
  • előleg igénybevételének feltétele az igényelt előleg összegével megegyező összegű biztosítékot letétbe helyezése a Kincstárnál.

 

  1. A támogatás kifizetés iránti kérelem benyújtása:
  • az időközi (időszakos) kifizetés iránti kérelem a program végrehajtási évének utolsó, befejező napját követő 60 napon belül, kizárólag a mvh.allamkincstar.gov.hu honlapon keresztül, elektronikusan nyújtható be.
  • Az időközi kifizetés iránti kérelemhez időközi jelentést kell csatolni, amely két részből áll:
    • az időközi (időszakos) pénzügyi jelentésből és
    • az időközi (időszakos) szakmai (technikai) jelentésből.
  • Az időközi kifizetés igénybevételének feltétele, hogy a Kincstár az időközi jelentést jóváhagyja.

 

  1. Az egyenleg kifizetés iránti kérelem benyújtása:
  • Az egyenleg kifizetés iránti kérelem a program befejezésétől számított 90 napon belül, kizárólag a mvh.allamkincstar.gov.hu honlapon keresztül, elektronikusan nyújtható be.
  • Az egyenleg kifizetés iránti kérelemhez csatolni kell:
    • a program végrehajtásának utolsó évére vonatkozó végső időközi jelentést
    • a végleges (záró) jelentést (amely két részből áll, a pénzügyi zárójelentésből és a szakmai (technikai) zárójelentésből), illetve
    • a program eredményeit értékelő, független értékelő szervezet által készített tanulmányt.
  • Az egyenleg kifizetés igénybevételének feltétele, hogy a Kincstár a végleges (záró) jelentést jóváhagyja.

 

NAK / Dr. Sidlovits Diána

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám