Szaktanácsadók képzése

Minden természetes személy szaktanácsadónak el kell végeznie az alapképzést és sikeres alapvizsgát kell tennie legkésőbb a szaktanácsadói tevékenység bejelentését követő naptári év végéig. A szaktanácsadói tevékenység bejelentésének évében a szaktanácsadó nem köteles részt venni képzésen. Ennek megfelelően a 2024-ben névjegyzékbe került szaktanácsadóknak 2025-ben kell teljesíteniük a képzést és vizsgát.

A képzés és vizsgakötelezettséget az agrárgazdasági és vidékfejlesztési szaktanácsadói tevékenységről és az agrárgazdasági szaktanácsadási rendszerről szóló 1/2022. (I. 14.) AM rendelet 6. §-a írja elő.

Az alapképzés és vizsga elindításáról minden vizsgára kötelezett szaktanácsadó e-mailben fog értesítést kapni.

Az Alapképzés és vizsga témakörei:

1. A szaktanácsadás alapjai és módszertana (rövidítve: Módszertan)

2. Az agrárgazdasági és vidékfejlesztési szaktanácsadás rendszere, gyakorlati alkalmazása (rövidítve: Intézményrendszer)

3. A szaktanácsadói tevékenységhez kapcsolódó informatikai rendszerek ismerete (rövidítve: Informatikai rendszerek)

4. A digitális technológia alapjai és alkalmazása a mezőgazdaságban és vidékfejlesztésben (rövidítve: Digitális technológia alapjai)

Az Alapképzés és vizsga felépítése:

1. Két napos, személyes részvételt igénylő tréning:

  • A képzés részeként kötelező a kommunikációs, készségfejlesztő és -mérő tréningen részt venni, ami két napot vesz igénybe.
  • Az Alapképzés és vizsga teljesítéséhez a sikeres vizsga mellet a tréningen való aktív részvétel is szükséges.
  • A tréning „A szaktanácsadás alapjai és módszertana” témakör gyakorlati alkalmazására, valamint a munkavégzéshez szükséges szaktanácsadói kompetenciák és készségek fejlesztésére koncentrál.
  • A tréning során a következő kompetenciák fejlesztésére kerül sor:
    • Együttműködési készség
    • Kommunikációs készség
    • Konfliktuskezelési készség
    • Kezdeményezőkészség
    • Kreativitás
    • Megjelenés
  • A résztvevők egyéni értékelést kapnak, amely visszajelzést ad a további fejlesztésre szoruló területekről.
  • A tréning több időpontban és helyszínen kerül megrendezésre és minden érdeklődő szaktanácsadó szabadon jelentkezhet, a fennmaradó férőhelyek függvényében. A jelentkezési lehetőség elindításáról minden érintett szaktanácsadó e-mailben kap értesítést.

2. Önálló felkészülés az online elérhető tananyagokból:

A képzéshez tartozó tananyagok a NAK e-learning felületére kerülnek feltöltésre. A felületre történő belépést követően a tananyagok letölthetők és önállóan feldolgozhatók. Minden szaktanácsadó a saját időbeosztásához igazítva készülhet fel a vizsgára.

3. Online vizsga:

A vizsga a NAK e-learning felületén online formában zajlik, több ütemben, így minden vizsgázó a saját időbeosztásához igazítva teljesítheti az alapvizsgát.

Vizsgainformációk:

TÉMAKÖR

Számonkérés típusa

kérdések száma

Megfelelt

Módszertan

Esszé

1 db kifejtős

Értékelés utólag egyénenként történik.

Teszt

10 db

70% vagyis 10 kérdésből legalább 7 helyes válasz

Intézményrendszer

Teszt

10 db

70% vagyis 10 kérdésből legalább 7 helyes válasz

Digitális technológia lapjai + Informatikai rendszerek

Teszt

10 db

70% vagyis 10 kérdésből legalább 7 helyes válasz

Részleges felmentési lehetőség

A részleges felmentés feltételeiről és kérelmezési időszakáról e-mailben küldünk értesítést minden érintett szaktanácsadónak.

Elfogadható igazolások:

  • Mezőgazdasági szaktanácsadó szakmérnöki oklevél
  • Igazolás a Szent István Egyetemen / Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemen elvégzett szaktanácsadási képzésről
  • Szaktanácsadói Bizonyítvány, mely igazolja, hogy a Debreceni Egyetemen 3 féléven keresztül hallgatta a mezőgazdasági szaktanácsadás tantárgyat és sikeres vizsgát tett
  • Precíziós szakmérnöki diploma

Fentiekkel kapcsolatosan felmerülő kérdéseiket a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen várjunk.

 

NAK / Szakképzési és Szaktanácsadási Igazgatóság

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

ŐSTERMELŐ, ŐCSG KERESŐ

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám